خانه / گردشگری / درباره آنتالیا چه می دانیم ؟

درباره آنتالیا چه می دانیم ؟

antalya-coastline-turkey

  • هتل های آنتالیا خدمات تفریحی متنوعی از قبیل پارک آبی به مسافران ارائه می دهند. بیشتر گردشگران مستقل هستند که سعی می کنند از جاذبه های تاریخی و فرهنگی که در گوشه کنار آنتالیا قرار دارد، بازدید کنند.

 

 

به نقل از الی گشت؛ آنتالیا بزرگ ترین شهر در سواحل مدیترانه ای ترکیه و مرکز اصلی Turkish Riveria (سواحل زیبا و خوش آب و هوای جنوب غربی ترکیه) می باشد. این شهر در سال ۱۵۰ قبل از میلاد با نام آتالیا پا در عرصه تاریخ گذاشت و اسم آن برگرفته از آتالوس دوم، اولین حکمران این منطقه می باشد. ابن بوطوطه در سفرنامه خود به جاذبه ها و زیبایی های این منطقه اشاره کرده است. آنتالیا در اوایل قرن سیزدهم، به عنوان بندرگاه اصلی منطقه در دوران سلجوقی، جایگزین فاسلیس (که بقایای زیبای آن در جنوب شهر در بین کمر و الیمپوس واقع است)، شد. اما به دلیل باریک بودن زمین های ساحلی و فقدان مسیرهای ارتباطی به کوهستان ها همیشه در حد یک شهر ساحلی باقی ماند.

آنتالیا در قلب زیباترین سواحل مدیترانه، کوه های سرسبز و آثار تاریخی و باستانی قرار داشت. سرمایه گذاری های گردشگری از سال ۱۹۷۰ در این منطقه آغاز و باعث شد، سرنوشت این شهر کاملاً تغییر کند. درسال ۲۰۱۴ بیش از ۱۲ میلیون گردشگر از این تفریحگاه ساحلی بازدید کرده اند. به دلیل محبوبیت سواحل آنتالیا، هر ساله گردشگران ایرانی زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود خصوصاً در فصل بهار و تابستان اقدام به خرید تور آنتالیا می کنند.

به طور کلی گردشگرانی که وارد آنتالیا می شوند مستقیماً از فرودگاه به ریزورت های All-Inclusive که در راستای صدها کیلومتر ساحل زیبا ساخته شده اند، می روند و در کل زمان سفر خود، در آنجا می ماند و فقط ممکن است از چند جاذبه پر طرفدار در نزدیک هتل خصوصاً منطقه تاریخی کالچی بازدید کنند.

هتل های آنتالیا خدمات تفریحی متنوعی از قبیل پارک آبی به مسافران ارائه می دهند. بیشتر گردشگران مستقل هستند که سعی می کنند از جاذبه های تاریخی و فرهنگی که در گوشه کنار آنتالیا قرار دارد، بازدید کنند.

آنتالیا دروازه ای میان زیبایی حیات وحش ساحل لیشان و جلگه های آرام پامفیلیای باستانی است. مناظر این منطقه همیشه به این شکل نبوده اند. در دوران بیزانسی زمین لرزه ای خط ساحلی را به سمت کوه رانده و بنادر شهرهای باستانی با گل و لای مسدود شدند و آنچه بر جای مانده جلگه ای ساحلی و وسیع با زمین های بسیار برای کشاورزی و ساخت و ساز بوده و از نظر گردشگری دارای سواحلی ماسه ای و بلند است که برای گردش در مناظر زیبا ایده آل هستند.

محمد امین یورداکول، شاعر ترک، آنتالیا را دختری زیبا توصیف کرده که تصویر زیبای خود را در آینه شفاف مدیترانه تماشا می کند. آنتالیا قرن ها بازدید کنندگانی همچون ابن بطوطه و فریا استارک را جذب خود کرده است. بنا به افسانه ها شاه آتالوس پرگامو در قرن ۲ قبل از میلاد این مکان را برای اقامت خود انتخاب کرد، زیرا از نظر او بهشت زمین است. این روزها آنتالیا چهارمین شهر بزرگ ترکیه با جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر است که همواره این میزان افزایش می یابد.

اما خلیج وسیع آن با کوه های تاروس در پس زمینه که در زمستان پوشیده از برف می شوند و بندر کوچک نعل اسبی آن که شهر قدیمی کاله چی، اطراف آن قرار گرفته، زیبایی محسور کننده ای دارد. همچنین در این شهر مجموعه ای از بهترین هتل ها، رستوران ها، کلوپ ها و مراکز خرید جای گرفته اند. منطقه ساحلی شهر تا غرب در ناحیه Konyaalti امروزی کشیده شده و مملو از هتل و رستوران، پارک های ساحلی و امکانات تفریحی است.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

مکان تاریخی سعدیه در شیراز با عکس

  شیرازو وصل بی مثالش در این جا به معرفی مکان تاریخی سعدیه در شیراز با ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *