خانه / سبک زندگی / آموزش شمع سازی / آموزش ساخت شمع دلقک ویژه جشن ها

آموزش ساخت شمع دلقک ویژه جشن ها

sham34m28

کاربرانی که در قسمت شمع سازی ابانک ما را همراهی می کنید در این جا به آموزش ساخت شمع دلقک ویژه جشن ها بخصوص جشن تولد کودکان که با دیدن این شمع شادی آنها دو برابر می شود .


▪ آموزش ساخت شمع دلقک ویژه جشن ها و لوازم مورد نیاز
یک ظرف کوچک پارافین به رنگ قرمز روشن   ،   ظرف برای ذوب کردن موم به روش بن‌ماری  ،   یک شمع گرد کوچک سفید   ،   قالب‌های برش‌دهنده کیک   ، چسب موم   ،     پوستر مشکی یا رنگ اکرولیک    ،    مایع ظرفشوئی   ، یک قلم‌مو

 

شرح آموزش ساخت شمع دلقک ویژه جشن ها
۱. شمع گرد کوچک را در یک دست بگیرید، نیمه پائین شمع را با مقداری از مایع ظرفشوئی آغشته کنید.
۲. مقداری از موم قرمز را به روش بن ماری ذوب کنید، شمع گرد سفید را با فیتیله نگه دارید و به آرامی در موم ذوب شده غوطه‌ور کنید و عمل غوطه‌ور کردن را ۳ بار انجام دهید…

۳. موها را درست کنید، قالب را در مومی که هنوز نرم است فشار دهید طوری‌که نشانه‌های روشن و واضحی باقی بماند، و این روش را درست اطراف شمع انجام دهید.
۴. با دقت موم قرمز نرم شده در زیر دندانه دندانه‌ها را بردارید. این کار بسیار ساده می‌باشد چون‌که مایع ظرفشوئی از چسبیدن موم قرمز به شمع سفید جلوگیری می‌کند.
۵. بینی را درست کنید، مقداری از موم قرمز را که برای مو به‌کار برده‌اید ذوب کنید و بگذارید تا سرد شود و سفت گردد ولی هنوز قابل انعطاف باشد، کمی از آن‌را در دست بگیرید و به‌شکل توپ فرم دهید.
۶. بینی را روی صورت دلقک با استفاده از چسب موم بچسبانید.
۷. کمی از رنگ اکرولیک مشکی را در یک بشقاب بریزید و حدود ۱۰ درصد مایع ظرفشوئی به آن اضافه نمائید و هر دو را با هم خوب ترکیب کنید، رنگ بدون اضافه کردن مایع ظرفشوئی نمی‌چسبد.
۸. با دقت چشم‌ها و دهان دلقک را رنگ بزنید.
برای تزئین با این روش سعی کنید که روی شمع‌های مختلفی تمرین کنید تا مهارت کامل را به‌دست آورید و بتوانید شمع‌های زیبائی تزئین نمائید.
نکته: برای ذوب کردن موم از روش بن‌ ماری استفاده نمائید. شما برای اینکه شمع را با موم بپوشانید به مقدار بیشتری نیاز دارید، بنابراین به‌محض اینکه دیگر با موم کاری نداشتید آن را در یک ظرف دیگری قبل از اینکه سفت شود قرار دهید.

 

اگر شمع خاصی مورد نظر شما هست از طریق دیدگاه ها بیان کنید تا در اولین فرصت آموزش آن را برای شما قرار دهیم .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *