خانه / آشپزی / آموزش تصویری ساخت قیف کاغذی برای تزیین کیک

آموزش تصویری ساخت قیف کاغذی برای تزیین کیک

2384

 

آشپزهای گرامی می خواهیم در این قسمت نکات آشپزی به شما آموزش تصویری ساخت قیف کاغذی برای تزیین کیک را بیان کنیم تا در صورت نبود قیف کیک کار شما انجام شود .

استفاده از قیف های کاغذی چند تا مزیت داره:

اگه تو ساختنشون استاد باشید درعرض چند ثانیه آماده میشن.
نیاز به شستن نداره.
میتونید نوکشون رو خیلی خیلی ریز ببرید و تزئین های مینیاتوری باهاشون انجام بدید.
به صرفه هم هستن چون نیاز نیست چند تا قیف و ماسوره و کاپلر دور خودتون جمع کنید و خیلی ساده با یه دونه قیچی و کاغذ روغنی میتونید به هرتعدادی که نیاز دارید قیف درست کنید و همینطور اینکه کنترلشون نسبت به قیف های پلاستیکی خیلی ساده است

2385

آموزش تصویری ساخت قیف کاغذی برای تزیین کیک:
۱- اول باید یه مربع کاملا دقیق روی کاغذ روغنی برش بدید که چهارتا ضلعش با هم برابر بشه.
هرچی مربعتون دقیق تر باشه قیف نهایی دقیق تر میشه و درتو مرحله آخر نتیجه کار کاملا عالی میشه.
اگه از کاغذهای رول شده استفاده می کنید میتونید با توجه به عرض کاغذ روغنی مورد استفاده طولش رو هم با همون ابعاد برش بزنید و بعد از روی قطر ببریدش تا دو تا مثلث عالی (دو تا ضلع مساوی و یه ضلع بزرگتر) برای دو تا قیف عالی داشته باشید.
اگه از کاغذ روغنی های با ابعاد بزرگ استفاده می کنید کمی اندازه گرفتن و حساب کتاب لازم داره و خب وقت گیرتره.
هرچی مربعتون بزرگتر باشه قیف های بزرگتری خواهید داشت و هرچی کوچیکتر باشه قیف نهاییتون هم کوچیکتر میشه.
میتونید با سایزهای مختلف امتحان کنید ببینید با کدوم راحت ترید ولی بهتره خیلی کوچیک نباشه چون کنترلش سخت میشه.
بهتره سایز قیف ها تقریبا حدود و اطراف قیف های آماده قنادی باشه چون یه جورایی استاندارد هستن.
یه مربع با ضلع ۳۸ سانتی متر میتونه قیف کاملا مناسبی باشه و البته میتونید کوچیکتر هم درست کنید. پس مربعتون رو ببرید و بعد از روی یکی از قطرهاش برش بدید تا دو تا مثلث برای ساختن دو تا قیف داشته باشید.
۲- دو تا گوشه مثلث رو طوری داخل دستاتون بگیرید که ضلعی که از همه بزرگتره بالا باشه و درنتیجه اضلاعی که با هم برابر هستن سمت چپ و راست. نقطه وسط ضلعی که از همه بزرگتره میشه نوک قیف شما.
۳- گوشه راست (یا چپ، فرقی نمیکنه) مثلث رو بگیرید و به سمت داخل تا وسط ضلع بزرگ مثلث بپیچونید تا نصف قیفتون درست بشه. دقت کنید که تو این مرحله هرچی قیف رو بیشتر به سمت داخل بپیچونید، قیف نهاییتون درازتر و باریکتر میشه و البته حجم آیسینگی که نگه میداره هم کمتر میشه. پس زیاد نپیچونید؛ فقط تا حدی که قیف شکل بگیره و گوشه ای که پیچیده میشه به گوشه سوم که سمت پایین کار بود برسه.
۴- گوشه بعدی مثلث رو هم مثل مرحله قبل بپیچید تا قیفتون شکل بگیره.
۵- قیف رو بچرخونید تا سه تا گوشه مثلث جلوی چشمتون باشه. گوشه ها رو نگه دارید تا قیف شکلش رو از دست نده.
۶- نوک قیف رو نگاه کنید و اگه سوراخ روش دیده میشد کمی گوشه های قیف رو که با دستاتون نگه داشتید رو به جلو حرکت بدید تا سوراخ تقریبا بسته بشه. بهتره اول کار هیچ سوراخی نباشه تا بتونیم خودمون به اندازه دلخواه برشش بدیم.
۷- برای اینکه قیف شکلش رو حفظ کنه سه تا گوشه رو با هم به سمت بیرون قیف تا کنید طوری که ارتفاع این سمت قیف با اون سمتی که گوشه نداره یکی بشه و بعد وسط این سه گوشه رو طوری که هر سه تا رو شامل بشه دو تا برش کوچیک بدید و یک بار دیگه قسمت برش داده شده رو به سمت بیرون قیف تا کنید تا قیف باز نشه.

2386

نکته:

وقتی دارید آیسینگ رو داخل قیف کاغذی می ریزید قیف رو از محلی که تو مرحله۷ برش زدید و تا کردید نگه دارید و بعد آیسینگ رو داخلش بریزید.
قیف رو تا نصف یا حداکثر ۲/۳ از آیسینگ پر کنید و نه بیشتر.
وقتی آیسینگ رو داخل قیف ریختید، گوشه های قسمت بالای قیف رو به شکل مثلث تا کنید و بعد شروع کنید از سمت بالا کاغذ رو لوله کنید تا آیسینگ تو مراحل کار از قیف بیرون نیاد
همیشه قبل از شروع تزئین غلظت رویال آیسینگ و اندازه خط های پایپ شده رو، روی میزکارتون امتحان کنید.
میتونید نوک قیف رو اینقدر ظریف بگیرید که از کوچیکترین ماسوره موجود هم خط های ظریفتری براتون رسم کنه.
اگه میخواستید نوکش رو بزرگتر کنید خیلی کم و همینطور کاملا صاف نوک قیف کاغذی رو قیچی کنید. هیچوقت زیاد برش ندید با کم شروع کنید، تست کنید و اگه نیاز بود باز برش بزنید.
نوک قیف رو روی سطح کارتون نکشید چون باعث میشه خط ها ناصاف و بدفرم بشن. اول نوک قیف رو بذارید روی سطح کار و وقتی آیسینگ خارج شد قیف رو کمی بلند کنید و با کمک قیف مسیر آیسینگ رو مشخص کنید.
وقتی میخواهید آیسینگی که داخل قیفه رو به سمت پایین راهنمایی کنید روی قیف فشار نیارید، اون قسمتی رو که بعد از ریختن آیسینگ رول کردید باز هم بیشتر به سمت پایین لوله کنید تا آیسینگ بیاد به سمت نوک قیف. اگه هر قسمت دیگه قیف رو فشار بدید مقداری از آیسینگ برمیگرده به سمت بالا.
میتونید از انگشت دست دیگتون برای راهنمایی قیف و آیسینگ موقع کار تزئین استفاده کنید.

 

با این روش اگر قیف های تزیین کیک در اختیارتان نبود می توانید به راحتی قیف بسازید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *