خانه / سبک زندگی / آموزش خیاطی / آموزش تصویری درست کردن بالش عروسکی نوزاد شکل خرس

آموزش تصویری درست کردن بالش عروسکی نوزاد شکل خرس

baleshe-aroosaki-7-150x150

در این جا می خواهیم آموزش تصویری درست کردن بالش عروسکی نوزاد شکل خرس نشان دهیم برای این کار شما ابتدا به لینک زیر بروید و الگو بزرگ را دانلود کنید .

basil-the-softie-bear-templates-ehow

حالا با ما همراه شوید با آموزش تصویری درست کردن بالش عروسکی نوزاد شکل خرس به صورت مرحله به مرحله .

baleshe-aroosaki-1-150x150

baleshe-aroosaki-1-2-150x150

دور تا دور الگوی بالش عروسکی نوزاد را با مداد روی یک تکه پارچه‌ی کتان ۲۴ در ۲۹ سانت خط بکشید. با استفاده از سه رشته نخ‌ ابریشمی با رنگ دلخواه‌تان، روی خط رسم شده را با سوزن کوک بزنید.

 

۲

baleshe-aroosaki-2-2-150x150

 

صورت خرس را درست کنید. برای بینی و چشم‌های خرس از نمد پشمی و برای ناحیه‌ی دهان خرس از یک پارچه نخی طرح‌دار استفاده کنید و تمام این‌ها را با استفاده از دو رشته نخ مشکی روی صورت بدوزید.

baleshe-aroosaki-2-150x150

برای بُعد دادن به کار، یکی دو کوک کوچک با نخ ابریشمی سفید روی چشم‌های خرس بزنید.

۳

baleshe-aroosaki-3-150x150

 

دو تکه پارچه‌ی محکم به ابعاد ۱۱.۵ در ۲۹ سانت را به هم بدوزید بطوری که در وسط کار یک درز ۵ سانتی باقی بماند. درز را با اتو باز کنید.

۴

baleshe-aroosaki-4-150x150

 

قبل از دوختن رویه به قسمت پشتی، می‌توانید یک حلقه برای آویزان کردن بالش عروسکی نوزاد در قسمت بالایی بدوزید. برای این کار یک نوار پارچه‌ای به طول ۹ سانت را از وسط تا کنید. دو سر آزاد را وسط سر خرس کمی بالاتر از خط کوک قرار دهید.

۵

baleshe-aroosaki-5-150x150

 

پارچه‌ی کتان را برگردانید و با فاصله‌ی ۰.۵ سانت دور تا دور خط کوک خرس را خط کشی کنید؛ این خط دوخت شما خواهد بود. حالا کتان را روی پارچه‌ی پشتی قرار دهید به طوری که طرف روی هر دو پارچه به سمت هم باشد و آن را با چند سوزن روی پارچه پشتی ثابت نگه دارید. در طول خط دوخت شروع به دوختن کنید.

۶

baleshe-aroosaki-6-150x150

 

پس از اتمام دوختبالش عروسکی نوزاد ، مقدار اضافی پارچه را ببرید و دورتادور پارچه را با قیچی دندانه دار یا ساده بصورت موج‌دار ببرید.

۷

baleshe-aroosaki-7-150x150

 

بالش عروسکی نوزاد را برگردانید تا سمت روی دو پارچه به طرف بیرون برگردد. پارچه‌های دور تا دور خرس را روی هم قرار دهید و آنها را اتو کنید. داخل بالش عروسکی نوزاد را با پنبه پر کنید. اگر بالش عروسکی نوزاد را زیاد پر نکنید؛ نرم‌تر می باشند و بیشتر شبیه عروسک هستند. حالا درز را با بخیه‌ی نامرئی بدوزید. حالا تنها کاری که باقی مانده، زدن برچسب است.

۸

baleshe-aroosaki-8-150x150

 

یک مستطیل ۵.۵ در ۹ سانتی از کتان ببرید. نیم سانت از کنار آن را تا کنید و اتو بزنید. دور تا دور آن را کوک بزنید. بر اساس الگو، کلمه‌های «This Bear Belongs To:» را با یک رشته نخ پیوسته کوک بزنید. نام نوزاد را با دو رشته نخ و ترجیحاً با دست‌خط خودتان بدوزید. اگر برچسب زیادی تر و تمیز و بدون ایراد نباشد دوست داشتنی‌تر خواهد بود. در انتها، برچسب را با کوک سریع به پشت بالش عروسکی نوزاد بچسبانید.

baleshe-aroosaki-7-150x150

در بخش های بعدی شکل های دیگر این بالش را آموزش می دهیم .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *