خانه / آرایشی و زیبایی / آرایش مو / آموزش تصویری حنا کردن مو

آموزش تصویری حنا کردن مو

ar4-5139

خیلی ها علاقه دارند موی خود را با حنا رنگ کنند ، در سایت ابانک آموزش تصویری حنا کردن مو  را به شما دوستان نشان می دهیم همراه ما باشید و با آموزش های آرایشی این سایت خودتان آرایشگر خود باشید .

چگونه به موهایمان حنا بزنیم : استفاده از حنا مثل رنگ مو نیست. حنا هر چقدر بیشتر روی موهایتان بماند، رنگ مسی آن بیشتر می شود .حنا نسبت به رنگ مو آسیب کمتری به مو وارد می کند و نسبت به آن دیرتر کم رنگ می شود. حنا در واقع یک رنگ شفاف است که علاوه بر رنگ قرمز پررنگش به موها حالت می دهد و آنها را درخشنده می کند.

از آنجایی که حنا یک رنگ شفاف است، رنگ موهایتان را عوض نمی کند و فقط آن را با یک رنگ می پوشاند. بنابراین اگر موهایتان مشکی باشد، وقتی زیر نور به آنها نگاه کنید، فقط درخشندگی قرمز رنگ خواهد داشت. اما اگر موهایتان بلوند و یا خاکستری باشد، نارنجی درخشان دیده می شود و اگر موهایتان قهوه ای باشد، یک سایه روی آنها ایجاد می شود. اگر موهایتان را رنگ می کنید تا سفیدی های آن را بپوشانید، موهای خاکستری نارنجی روشن یا شاید نارنجی گلگون به نظر خواهند رسید. سعی کنید حنایی انتخاب کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد تا رنگ موهایتان خوب شود. دستور آماده کردن آن ساده است: یک مایع اسیدی و پودر حنا. می توانید از آب لیمو (یا سایر آب میوه های اسیدی)، چای، یا قهوه به این منظور استفاده کنید. کمی ماست به خمیر به دست آمده اضافه کنید تا کمی سفت تر شود. در ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و بگذارید حنا حداقل به مدت ۱۲ ساعت در یک محل گرم بماند. سپس حنا را در یک بطری پلاستیکی (یا کیسه ی پلاستیکی با گوشه های بریده شده) قرار دهید.

سرتان را مانند یک کره فرض کنید. کاری کنید که در پایان کار، موهایتان بالای سرتان باشند. به این ترتیب به گیره ای برای نگه داشتن آنها در سر جایشان نیاز نخواهید داشت.

به قسمت هایی از صورت تان که به خط رشد موهایتان نزدیک است وازلین بزنید. به این ترتیب از رنگی شدن صورت تان جلوگیری می کنید. می توانید با موهای خیس و یا خشک شروع کنید، اما اگر موهایتان خشک باشند کارتان آسان تر است.

ar4-5140

 

دستکش بپوشید و حنا زدن را شروع کنید. از بالای موهایتان شروع کنید و هر دفعه دسته ی کوچکی از موهایتان را انتخاب کنید.

ar4-5141

 

حنا را فقط به ریشه و پوست نزدیک به آن دسته از موهایتان بزنید. مقدار حنای زیادی بردارید و یک لایه ی ضخیم بزنید.

ar4-5142

حنای بیشتری به طول موهایتان بزنید.

ar4-5143

 

حتماً از ریشه ی موهایتان شروع کنید و به تدریج به سمت پایین پیش بروید.

ar4-5144

 

بعد از اینکه هر دسته تمام شد آن را کمی بپیچانید و سپس رها کنید.

ar4-5145

 

سعی کنید دسته ی بعدی که انتخاب می کنید نزدیک به دسته ی قبلی باشد.

ar4-5146

 

موهایتان بدون کلیپس هم سر جایشان می ایستند. علت این است که شما همه ی آنها را بالای سرتان جمع کرده اید و هر بخشی در یک جهت رها کرده اید. به همین روند ادامه دهید تا تمام موهایتان را حنا بزنید. روش های دیگری نیز برای استفاده از حنا وجود دارد. (قسمت “نکات” را بخوانید)

ar4-5147

 

بگذارید حنا ۲ الی ۴ ساعت یا بیشتر روی موهایتان بماند تا رنگش بیشتر اثر کند. اگر دوست داشتید می توانید بگذارید تمام طول شب روی موهایتان بماند. اما باید حتماً سرتان را با چیزی ببندید و سپس یک کلاه مخصوص رنگ هم سرتان کنید تا از بیرون ریختن حنا جلوگیری کنید. زمانی که منتظر هستید، حنا روی موهایتان سفت خواهد شد.

ar4-5148

 

موهایتان را بشویید. این کار ممکن است کمی سخت باشد. باید سرتان را زیر شیر آب بگیرید و سپس شروع به شستن موها کنید تا کاملاً تمیز شوند. شامپو به موهایتان بزنید. سپس کمی مرطوب کننده ی مخصوص به موهایتان بزنید. حنا حاوی پروتئین است بنابراین با این کار موهایتان تقویت هم خواهند شد اما ممکن است کمی سفت و خشک هم به نظر برسند. به همین دلیل باید بعد از شستن آنها از یک مرطوب کننده ی مخصوص استفاده کنید. بگذارید مرطوب کننده حداقل ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس مجدداً سرتان را بشویید. اگر لازم دیدید باز هم مرطوب کننده بزنید. به موهایتان برس بکشید تا تمام دانه های حنا از لابه لای موهایتان برود. نگران نباشید؛ بوی حنا و دانه های آن پس از چند بار شستن به طور کامل از لابه لای موهایتان می روند.

ar4-5149

 

نکات و هشدارها
وقتی مشغول انجام این کار هستید می توانید به آهنگ و یا یک کتاب صوتی گوش کنید؛ زیرا برای مدتی نسبتاً طولانی در حمام هستید.

حنا باعث می شود ضخامت موهایتان بیشتر شود و سالم تر و درخشان تر به نظر برسد.
اگر کمی از حنا به پیشانی تان مالیده شد، با آب آن قسمت را به آرامی مالش دهید تا پاک شود. البته می توانستید از قبل کمی وازلین به پیشانی تان هم بزنید.

پس از گذشت یک مدت رنگ حنا عوض می شود. می توانید با یک مقدار کمتر و سبک تر شروع کنید و با گذشت زمان مقدار آن را بیشتر کنید.

اگر می خواهید رنگ آن کمی تیره تر شود، باید چند بار حنا بزنید تا چند لایه رنگ شود. برای اینکه رنگ موهایتان را حفظ کنید، آنها را ماهی ۱ الی ۲ بار رنگ کنید. همچنین می توانید به جای رنگ کردن کل موهایتان، فقط ریشه های آنها را رنگ کنید.

می توانید با افزودن چیزهایی به حنا، با آن رنگ موهایتان را مشکی یا قهوه ای کنید. برای رنگ سیاه باید بعد از حنا از وسمه استفاده کنید و برای به دست آوردن رنگ قهوه ای، باید وسمه و حنا را با هم مخلوط کنید.

برای اینکه رنگ آن را تیره تر کنید، هر شب کمی روغن به موهایتان بزنید. روغن خردل بهترین گزینه است.
گاهی اوقات ممکن است که حنا کمی آبکی شود. می توانید یک چهارم قاشق چای خوری صمغ زانتان به ۲ فنجان از مخلوط حنا اضافه کنید تا کمی سفت شود.

برای استفاده از حنا علاوه بر روشی که در مقاله گفته شد، روش ساده ی دیگری هم وجود دارد؛ مخصوصاً اگر خودتان دارید این کار را انجام می دهید، این روش مناسب تر است.

روش دیگر به این صورت است که حنا را همان طور که گفته شد به رشته های موهایتان می زنید و بعد دسته های موهایتان را می پیچانید و به صورت دایره در می آورید. سپس به زدن حنا به موهایتان ادامه می دهید و هر دسته که تمام شده را دور این دایره های می پیچانید. در نهایت دو الی سه دایره ی بزرگ روی سرتان خواهید داشت. این روش راه بهتر و منظم تری است که خودتان به موهایتان حنا بزنید.

همیشه سعی کنید قبل از استفاده از حنا مطمئن شوید که برای موهای شما مناسب است. می توانید برای تست کردن از موهای داخل برستان استفاده کنید.

معمولاً حنا را روی هرچیزی بریزد لکه اش باقی می ماند. اگر روی لباس و یا پرده ی حمام تان ریخت فوراً آن را بشویید. لکه ی آن روی فلز، پلاستیک و سرامیک باقی نمی ماند. بنابراین بهتر است موقع استفاده از حنا لباس های قدیمی تان را بپوشید و از وسایل قدیمی تان استفاده کنید.

حتماً هنگام کار با حنا از دستکش پلاستیکی استفاده کنید زیرا ممکن است دست هایتان تا هفته ها نارنجی بمانند.
اگر از رنگ های شیمیایی استفاده می کنید موهایتان را با حنا رنگ نکنید. باید قبل از استفاده از حنا حداقل ۶ ماه از رنگ های شیمیایی استفاده نکنید. ترکیب حنا با نمک فلزی بیش از رنگ های شیمیایی می تواند باعث آسیب رساندن به موهایتان شود. پر اکسید موجود در رنگ های شیمیایی در واکنش مستقیم با نمک فلزی می تواند موجب شود موهایتان مشکی شوند، خراب شوند و یا حالت شان عوض شود و یا خوردگی پیدا کند یا وز کنند.

 

اگر آموزش آرایشی خاصی و یا ترکیب رنگ می خواهید پاسخگو سوال ما از طریق دیدگاه ها هستم .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *