خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با گل گوشواره

آشنایی با گل گوشواره

IMG07191450گل گوشواره یا گل آویزمنگوله‌ای یا فوشیا (نام علمی: Fuchsia) از گیاهان گل‌دار است. گل‌های این گیاه به شکل زنگ‌های سرازیر و به رنگ قرمز، ارغوانی یا صورتی و شبیه گل انار است. نام این گیاه از نام Fuchs پروفسور طب و گیاه‌شناس آلمانی گرفته شده‌است.درادامه مطلب زیر با این گل آشنا خواهید شد.

جذابیت و زیبایی را با این گل‌ها به باغتان به ارمغان بیاورید. این گل هایِ زیبا و پر زرق و برق برایِ آویختن در سبد ایده آل هستند. آن‌ها در رنگ هایِ قرمز، صورتی و بنفش وجود دارند و برخی از آن‌ها داریِ گل برگ هایِ چند رنگ هستند. پس می توانید از زیبایی این گل‌ها لذت ببرید. این گیاهان پرندگانِ کوچکِی را که شهد می نوشند، به خود جذب می‌کنند.
این گیاهِ شگفت آور، بسیار جذاب است و گل هایِ فانوس مانندی دارد که به رنگ هایِ سفید، ارغوانی، صورتی و قرمز هستند. اگر خوش شانس باشید گل آویزتان پرندگان کوچکِ شهد نوش را به خود جذب خواهد کرد. انواعِ مختلفی از این گل‌ها وجود دارند و رایج ترینِ آن‌ها گونه‌هایی هستند که در سبد هایِ آویز کاشته می‌شوند. اخیراً پرورش دهندگانِ گل، انواعی از گلِ آویز را با گل هایِ کوچک‌تر و به رنگ هایِ قرمز و نارنجی تولید کرده‌اند.
این گیاهان، گل‌ها حساس و لطیف هستند و به عنوانِ گل هایِ یکساله در مناطقِ استوایی کاشته می‌شود. اگر می‌خواهید این گل را در بیرون از خانه بکارید، این کار را در فصلِ بهار یعنی زمانی که تمامِ خطراتِ زمستان به پایان رسیده، انجام دهید. آن‌ها به خاکِ حاصلخیز با زهکشیِ مناسب و رطوبتِ کافی نیاز دارند. این گل ها در مناطقی که تابستان هایِ خنک دارد، بهترین نتیجه را می‌دهند. آن‌ها گرما، رطوبت و یا خشکی بیش از اندازه را دوست ندارند.
مشخصات عمومی این گیاه:
ارتفاعِ گیاه: ۳۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر ارتفاع
عرضِ گیاه: ۳۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر پهنا
مواردِ استفاده: گلدان، کنار باغچه و جعبه های مخصوص پرورش گل و گیاه
ویژگی خاص گیاه: گل‌ها، گلبرگ‌های جذاب، جذبِ پرندگان کوچک شهد نوش و مرغِ مگس خوار

مترجم: نغمه خالقی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *