خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با پرورش گل انگشتانه

آشنایی با پرورش گل انگشتانه

189_2گل انگشتانه(نام علمی: Digitalis purpurea) نام یک گونه از تیره بارهنگیان است.این گیاه زیبا گل‌هایی کوچک به رنگ‌های بنفش، صورتی یا سفید دارد که در برخی از انواع آن دانه‌هایی دیده میشود. از این گل برای تولید برخی از انواع داروهای قلبی استفاده می‌شود.درادامه مطلب زیر با نحوه نگهداری این گل آشنا خواهید شد.

ر اینجا شاهکارهایی از باغ‌های قدیمی داریم. گل انگشتانه سنبله‌هایی متمایز دارد و دارای رنگ‌ها و به‌ویژه گل‌میخ‌هایی است که به ساقه متصل هستند. گل‌های انگشتانه در یک باغ که تا حدودی سایه‌دار است، چهره‌ای با شکوه و برازنده از خود نشان می‌دهند. آن‌ها در خانه، زمین‌های جنگلی، یا در باغ‌های بومی رشد می‌کنند و ظاهر خوبی به باغچه خانه‌ها نیز می‌دهند.

شکوفه گل انگشتانه در اوایل تابستان در رنگ‌های مختلف قرمز مایل به زرد، سرخ، کرم و سفید، با خال‌های متضاد می‌روید. این گل متعلق به اروپا، غرب آسیا و شمال آفریقا است.

توجه: برگ‌ های گل انگشتانه سمی‌ هستند. اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، این گیاه را از دسترس‌شان دور نگه دارید. ماده سمی موجود در برگ‌ها، دیجیتالیس نامیده می‌شود. این ماده شیمیایی ممکن است گاهی اوقات در درمان بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار بگیرد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *