خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نخل اریکا پالم

آشنایی با نخل اریکا پالم

154نخل بادبزنی اروپایی یا اریکا پالم (نام علمی: Chamaerops humilis’) جزء گیاهان گلدار به شمار می‌رود. اسپانیا، پرتغال، فرانسه، ایتالیا، مالت، مجموعه کشورهای مغرب عربی، مراکش، الجزایر و تونس زیستگاه این درخت است.درادامه مطلب زیر با این گیاه بیشتر آشنا شوید.

اگر گیاهانی با برگ‎های پر مانند و نازک را دوست دارید، گیاه آپارتمانی اریکا پالم (نخل) برای شما مناسب است.

کاشت اریکا پالم Areca Palm 

چگونه اریکا پالم بکارید؟ این گیاه بسیار سازگار است. تنها اگر خاکش زهکش باشد هیچ الویتی از نظر نوع خاک ندارد. باور کنید خاک باغچه‎تان یا خاک تجاری هر دو مفید واقع می‎شوند. اگر خاک‎تان سنگین است و زهکشی خوبی ندارد، ۱ قسمت ماسه و ۱ قسمت کمپوست را با ۲ قسمت از خاک مخلوط کنید. با این کار زهکشی خاک‎تان به طرز فوق العاده‎ای افزایش می‎یابد.

دانه‎های اریکا پالم
هنگام کاشت یا تکثیر گیاه اریکا پالم چه گلدانی باید انتخاب کنید؟ گلدانی که دارای سوراخ‎های زهکشی در کف خود باشد و یک سینی یا زیر گلدانی در کف خود، برای گرفتن آب اضافی داشته باشد. در هر حال این گیاه به سرعت رشد می‎کند و دانه آن در عرض ۲ ماه یا کمتر جوانه می‎زند

. برای گرفتن گیاه تازه از دانه‎های این گیاه، دانه‎ها باید به صورت تازه و بدون تمیز کردن، مورد استفاده قرار بگیرند. برای رشد دادن اریکا پالم باید دانه‎های آن را در خاک زهکشی که با آب، ماسه و زغال سنگ نارس مرطوب ترکیب شده است بکارید. سپس گلدان را در معرض نور زیاد، رطوبت و هوای گرم قرار دهید. در زمانی نه چندان طولانی می‎توانید ۳ نهال کوچک گیاه‎تان را در یک گلدان بزرگ بکارید. در ضمن تقسیم ریشه‎ها نیز می‎تواند برای تکثیر گیاه اریکا پالم مورد استفاده قرار بگیرد. انتخاب گلدان مناسب برای گیاه را بخوانید.

چگونه اریکا پالم را پرورش دهیم و چگونه از آن مراقبت کنیم؟
اریکا پالم عاشق آب است. البته نه آن‎قدر که ریشه‎ها در آن بمانند. خاک را به اندازه‎ای آبیاری کنید تا هنگام لمس همواره مرطوب باشد. گیاه اریکا پالم در صورتی که به اندازه کافی آب دریافت نکند پژمرده می‎شود و اگر به آن آب کافی برسانید دوباره به حالت قبل باز می‎گردد (البته ممکن است که در صورت دیر رسیدن آب برخی ریشه‎ها از بین بروند و در نتیجه گیاه دوباره به حالت قبل باز نگشته و خشک شود). به یاد داشته باشید که رطوبت، اولین نیاز ضروری گیاهان استوائی است. در نتیجه آبپاشی گاه به گاه با اسپری به نخل او را خوشحال خواهد کرد.
داخل خانه: زمانی که حرارت هوای خانه را خشک می‎کند، می‎توانید با قرار دادن بخور یا قرار دادن یک قابلمه آب در حال جوش روی گاز هوای خانه را به قدر کافی مرطوب نگه دارید و به سالم باقی ماندن گیاه‎تان کمک کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *