خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه پرورش گل استرپتوکارپوس

آشنایی با نحوه پرورش گل استرپتوکارپوس

Streptocarpus1اگر میحواهید که درخانه خود گیاهی زیبا داشته باشید با روش نگهداری وپرورش گلهایی زیبا چون استرپتو کارپوس آشنا شوید.

نور

این گیاه به نور درخشان نیاز دارد، اما نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد. این گیاه می‌تواند به آسانی در زیر لامپ‌های فلورسنت نیز رشد نماید. خورشید در اوایل صبح و یا عصر‌ها به آن‌ها آسیبی نمی‌زند، اما قرارگیری در معرض تابش مستقیم خورشید در اواسطِ روز موجب می‌شود که برگ‌ها و گل‌های این گیاه بسوزد و از بین برود.
بسیار مهم است که این گیاه به اندازه کافی نور دریافت کند، در غیر این صورت برگ‌های آن بزرگ شده و گل‌هایش کوچک می‌شوند و یا شکوفه دهیشان متوقف می‌شود.
درجه حرارت
این گیاه مکان‌های خنک‌تر را ترجیح می‌دهد. دمای ۱۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد برای این گیاه مناسب است. این بسیار مهم است که ریشه گیاه را خنک نگه داریم تا گیاه‌مان احساس شادی کند.
گلدان
این گیاهان ریشه‌ای کم عمق دارند و در گلدان‌هایی که پهن بوده و عمق کمی دارند (مانند ماهیتابه هستند) بهتر رشد می‌کنند.
آبیاری
آبیاری غلط یکی از اصل‌یترین علت‌هایی است که به واسطه آن افراد گیاهان خود را از دست می‌دهند. استرپتوکارپوس از خاک نمناک و خیس تنفر دارد. شما باید بیاموزید که تشخیص دهید گیاه‌تان چه زمانی به آب نیاز دارد. یکی از آسان‌ترین راه‌ها این است که گلدان را بردارید و در موردِ سبک یاسنگین بودنِ وزنِ آن قضاوت کنید. تا زمانی که گلدان سبک‌تر از زمانی که به گیاه آب داده‌اید نشده است، دوباره به آن آب ندهید. شما همچنین می‌توانید از انگشتانتان نیز برای چک کردن رطوبت خاک استفاده کنید. اگر ۱ سانتی‌متر بالایی خاکِ گیاه‌تان خشک بود، ممکن است که به آب بیشتری نیاز داشته باشد. برخی حتی ترجیح می‌دهند که صبر کنند تا اولین نشانه‌های پژمردگی را در گیاه مشاهده کرده و سپس به آن آب بدهند.
خاک
این گیاه از خاک خیس تنفر دارد، بنابراین خاک آن باید سبک و زهکش بوده و آب را در خود نگه ندارد.
مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.streptocarpus-info.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *