خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه پرورش و نگهداری از گل یاس سفید

آشنایی با نحوه پرورش و نگهداری از گل یاس سفید

Jasminum Officinaleیاس سفید یا یاس شاعر (نام علمی: Jasminum officinale’) این گیاه رونده و طبی دارای برگ‌های نسبتاً بریدگی‌دار و خوشه‌هایی از گل‌های بسیار معطر و کوچک سفید رنگ، به همراه غنچه و شکوفه‌هایی صورتی رنگ است. درادامه مطلب زیر با نحوه پرورش ونگهداری این گل اشنا شوید.

برآوردن نیاز‌های این گل ساده است اما باید به دقت اجرا شوند. هنگامی‌که گل را به خانه می‌آورید آن را در مکانی خنک و پٌر نور (جلوی پنجره) قرار دهید تا نور را به طور کامل دریافت کند، اما مستقیم در معرض تابش خورشید نباشد. در دما‌های خنک‌تر گل‌ها بیشتر باز مانده و ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

این گیاه  همچنین به خشکی ناشی از کار کردن رادیاتور‌ها، شومینه‌های هیزم‌سوز یا لوله‌های گرم کننده، حساس است. بهترین راه برای حل این مشکل قرار دادن بخور در اطراف این گیاه است.
تنها هنگامی‌که نیمه بالایی خاک این گیاه خشک شده باشد به آن آب دهید. گل یاس سفید خاک خیس را تحمل نمی‌کند.
اگر تمام این موارد رعایت شوند، گلدهی یاس سفید از اواخر دی ماه و اوایل بهمن آغاز می‌شود.
پس از گلدهی این گیاه باید ۶ ساعت در روز در معرض نور مستقیم خورشید و دمای معمولی قرار بگیرد. ما توصیه می‌کنیم که پس از گذشت خطر یخبندان این گیاه را از خانه به بیرون منتقل کنید تا از نور کامل خورشید بهره ببرد.
شما باید خاک این گیاه را در طول دوره رشد هر ۴-۲ هفته یکبار تقویت کنید (این دوره از اوایل بهار تا اوایل پاییز است). از تقویت این گیاه در پاییز و زمستان (که دوره استراحت گیاه است)، خودداری کنید.
به گل یاس علاقه دارید؟ یاس زرد و یاس بنفش  هم مراقبت خاص خود را احتیاج دارند.
مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.whiteflowerfarm.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *