خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص پاپریکا

آشنایی با خواص پاپریکا

559617432101221648177919215125223130105پایریکا نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده (به عنوان مثال فلفل دلمه‌ای، فلفل تند) تهیه می‌شود. در بسیاری از زبان‌های اروپایی، پاپریکا به خود کلمه فلفل (دلمه) اشاره می‌کند. این ادویه برای افزودن رنگ، طعم و عطر در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایریکا می‌تواند طیفی از طعم ملایم تا تند داشته باشد. طعم آن نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.درادامه مطلب زیر با خواص پاپریکا آشنا شوید.
از جمله سبزیجات مفیدی که به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی کلروفیل و ویتامین P نقش مهمی در تقویت قلب، و باز کردن رگهای خونی و رفع گرفتگی آنها، بازی کرده و به سبب وجود کافی ویتامین K در آن یکی از بهترین داروها و سبزیجات ضد خونریزی می باشد پاپریکا است که بر دو نوع قرمز و سبز می باشد

 

این سبزی حیاتی تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد. از پاپریکا به شکل خام در تهیه سالادهای بسیار مغذی، لذیذ و خوش طعم استفاده می شود. افزودن چند قطعه گوجه بریده شده به سالاد پاپریکا طعم لذیذ آنرا دو چندان خواهد کرد. پاپریکا را به شکل پخته در تهیه خوراکها و سوپها مورد استفاده قرار می دهند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *