خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص ذرت مکزیکی

آشنایی با خواص ذرت مکزیکی

zorat-mecziki-www.iransit.com-02ذرت مکزیکی (به اسپانیایی: Esquites) از خوردنی‌های بسیار پرطرفدار در سراسر کشور مکزیک است که توسط دکه‌ها و مغازه‌های فروشندهٔ ذرت عرضه می‌شود.درادامه مطلب زیر با خواص ومضرات ذرت مکزیکی اشنا میشوید.

ذرت که به فارسی بلال نیز نامیده می شود، گیاهی است یک ساله و یک پایه دارای ساقه ای راست که ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. ذرت گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است .

ذرت مکزیکی از نظر ما یک میان وعده مناسب است و اگر به شکل صحیح، تهیه و مصرف شود، می ‌تواند جای مواد غذایی مضر مانند چیپس و پفک را بگیرد.”

 

 

در صورتی که این ماده غذایی بدون نمک یا خیلی کم نمک تهیه شود و به جای کره و روغن جامد به آن روغن مایع بیفزایند، بهتر است و دیگر ضرری برای سلامتی مصرف کننده نخواهد داشت.”

 

البته مصرف زیاد آن نیز می ‌تواند مضر باشد، ولی مصرف کافی و بهداشتی می‌ تواند این ماده غذایی را به یک تنقل خوب تبدیل کند.

 

در صورتی که این ماده غذایی بدون نمک یا خیلی کم نمک تهیه شود و به جای کره و روغن جامد به آن روغن مایع بیفزایند، بهتر است.

 

“با توجه به این که مصرف چیپس و پفک که برای سلامتی بسیار مضر هستند، زیاد شده، می ‌توانیم با جایگزین کردن برخی تنقلات مناسب مانند همین ذرت‌ها مانع به خطر افتادن سلامت مردم شویم.”

 

ذرت مکزیکی به دلیل حجم زیاد و وزن کمی‌ که دارد مورد استقبال خانواده‌ هاست. به همین دلیل باید کاری کنیم که این استقبال‌ ها در جهت درستی هدایت شود و با سالم‌ سازی آن، مانع به خطر افتادن سلامت مردم شویم.

 

تنها موادی که در ذرت می ‌تواند مضر باشد مصرف بالای نمک و روغن است و گرنه این میان وعده مورد تایید و توصیه ماست.

 

برخی تنقلات مانند بیسکوییت و پفک حالت چسبندگی نیز دارد و می ‌تواند برای مصرف کننده دردسرساز شود، ولی کاپ کورن این مشکلات را ندارد.

 

 

گردآوری توسط: مجله دلگرم

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *