خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص اکالیپتوس

آشنایی با خواص اکالیپتوس

5476575675

اوکالیپتوس درختی از تیره موردیها که اصلش از استرالیا است و در آن سرزمین تشکیل جنگل‌های انبوهی می‌دهد و ارتفاع آن به ۱۴۵ متر و محیط تنه آن به ۲۵ متر می‌رسد.درادامه مطلب زیر با خواص اکالیپتوس آشنا شوید.

درختي است زيبا كه در نواحي مختلف مديترانه به ارتفاع ٣٥ تا٤٠ ميليمتر ولي در استراليا به ارتفاع ٨٠ تا ١٠٠ متر و حتي بيشتر ميرويد. از مشخصات اين درخت مرتفع آن است كه چوب سخت و بادوام آن پوسيدگي حاصل نميكند ، پوست ساقه آن رنگ قهوه اي مايل به زرد دارد و به سهولت از ساقه جدا ميشود . برگ اين درخت بر حسب آنكه متعلق به گياه جوان و يا مسن باشد داراي اشكال مختلف است. رنگ اين برگها در آغاز، سبز مايل به آبي است ولي تدريجا به رنگ سبز مايل به سفيد در مي ايد ، شاخه هاي حامل اين نوع برگها ظاهر چهار گوش و بال دار دارد.

خواص

گروهی از پژوهشگران استرالیایی در مقاله‌ای که تحت عنوان «ذرات طلای طبیعی در برگ اوکالیپتوس و ارتباط آن با اکتشاف ذخایر زیرزمینی طلا» در نشریه علمی نیچر منتشر کرده‌اند، مدعی شده‌اند که درخت اوکالیپتوس می‌تواند طلای موجود در عمق زمین را جذب و به سطح زمین منتقل کند و به این ترتیب، اکتشاف معدن از این طریق را امکان‌پذیر کند

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *