خانه / گردشگری / جاذبه های گردشگری ایران / آشنایی با آرامگاه حضرت دانیال نبی ( شوش دانیال )

آشنایی با آرامگاه حضرت دانیال نبی ( شوش دانیال )

1

 

  • حضرت بعد از مدتي اقامت در شوش وفات يافت و در همان شهر دفن شد. آرامگاه دانيال نبي(ع)، در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد . اين زيارت گاه داراي دوحیاط است و بر روی گنبد مخروطی قرار دارد كه از نوع رایج گنبدهای منطقه است

حضرت دانيال نبي(ع)، از جمله پيامبران بني اسراييل در قرن هفتم قبل از میلاد است كه نسل ايشان به داوود پيامبر(ع) مي رسد. ايشان كه داراي كتاب آسماني است، در كودكي،  پدر و مادر خود را از دست داد و زني عابده پرورش و تربيت او را به عهده گرفت. دانيال نبي(ع) در زمان خود به خاطر داشتن هوش و استعداد فراوان توجه بزرگان و پادشاهان بسياري را به خود جلب كرد.

 

حضرت دانيال(ع) در سال ۶۵۵ قبل از میلاد همراه با اصحاب اش توسط «نبوكد نصر»  پادشاه بابل كه محل حكومت اش در شوش بود، به اسارت گرفته شد. آن حضرت بعد از مدتي اقامت در شوش وفات يافت و در همان شهر دفن شد. آرامگاه دانيال نبي(ع)، در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد . اين زيارت گاه داراي دوحیاط است و بر روی گنبد مخروطی قرار دارد كه از نوع رایج گنبدهای منطقه است . دانیال به زبان عبری معني «خدا حاكم من است» رادارد.

 

 

re512-1 re512-2 re512-3

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

درباره آنتالیا چه می دانیم ؟

هتل های آنتالیا خدمات تفریحی متنوعی از قبیل پارک آبی به مسافران ارائه می دهند. ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *