خانه / سبک زندگی / خانه داری / چگونگی تنظیم نور گیاهان آپارتمانی

چگونگی تنظیم نور گیاهان آپارتمانی

بببگیاهان برای رشد بهتر به نور نیاز پیدا میکنند وما باید برای تازه و زنده نگه داشتن گیاهان آپارتمانی به نکته تنظیم نور برای آنان توجه بنماییم.درادامه مطلب زیر با چگونگی تنظیم نور برای گیاهان آپارتمانی آشنا خواهیم شد.

. برگ‌های گیاه‌تان کوچک، کم‌رنگ، ضعیف و کم‌پُشت شده، رشد کندی دارد و برگ‌های پایینی در حال زرد شدن و ریختن هستند؟

گیاه خانگی تان به اندازه کافی نور دریافت نمی‌کند!

۲. برگ‌های گیاه‌تان بی‌حالت شده، لکه‌های قهوه‌ایِ سوخته روی آن‌ها دیده می‌شود، چروک، خشک، پژمرده شده و شکننده‌اند؟

گل‌هایتان نور زیادی دریافت می‌کنند؛ بیشتر آن‌ها نمی‌توانند نور مستقیم را تحمل کنند!
چقدر نور لازم است؟
نور، غذای گیاهان است و گیاه را قادر به فتوسنتز می‌کند (نور + آب + دی اکسید کربن= قند و اکسیژن)؛ بنابراین تعجب آور نیست که نور یکی از مهم‌ترین عوامل در رشد گیاهان خانگی و یکی از سخت‌ترین سوالاتی است که برای شما پیش می‌آید. گیاهان به‌‌ همان اندازه‌ای که ظاهر مختلفی دارند، از محیط‌های مختلفی نیز آمده‌اند؛ بنابراین مقدار نیاز هر گیاهی به نور، نسبتاً متفاوت است. برخی از آن‌ها حساس هستند و برخی دیگر تقریباً در هر جایی رشد می‌‎کنند.
به طور کلی گیاهانی که گل می‌دهند، نیاز به نور مستقیم کمی دارند. شاخ و برگ‌های آن‌ها نور مستقیم را نمی‌خواهد و در نور کمتر دوام می‌آورند (گیاهان رنگارنگ نیاز به نور بیشتری خواهند داشت، در غیر اینصورت رنگهای خود را از دست می‌دهند). کاکتوس و گیاهانی که آب را در خود ذخیره می‌کنند (succulent)، نیاز به نور زیادی دارند (به یاد داشته باشید که بیشتر نخل‌های خانگی از نور مستقیم خورشید بیزارند و هیچ وجه مشترکی با کاکتوس یا نخل‌های نور‌دوست ندارند).
نحوه اندازه‌گیری شدت نور
وقتی انسان به اطراف نگاه می‌کند، مردمک چشم‌هایش تنگ و گشاد می‌شود تا میزان نوری را که به چشم‌ها وارد می‌شوند، کاهش یا افزایش دهند. این مسئله چشمان انسان را در ارزیابی شدت نور به خطا می‌اندازد! کاهش میزان نور از یک پنجره تا فاصله ۳ متری آن واقعاً تعجب آور است.

مترجم: مریم انصاری

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

راهکاری برای شستن کفش کتانی

کفشها را داخل کیسه مخصوص لباسشویی قرار داده و درب آن را کاملا ببندید این ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *