خانه / آرایشی و زیبایی / آرایش مو / چگونه رنگ مویی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ مویی مناسب انتخاب کنیم؟

رنگیبسیاری از خانم ها برای تغییر در چهره شان از رنگ مو استفاده میکنند ولی خیلی از آنها نمیدانند که چگونه رنگ مویی مناسب را انتخاب کنند.در ادامه مطلب زیز برای شما عزیزان نحوه انتخاب رنگ مناسب را توضیح داده ایم.

عکس روی جعبه:

هرگز فراموش نکنید که موقع انتخاب رنگ مو از روی عکس جعبه، رنگ موی خود را انتخاب نکنید. بهتر است از روی ویژگی‌های نوشته شده روی جعبه، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی اکثر جعبه‌های رنگ مو، رنگ به این صورت توصیف می‌‌شوند: بلوند، قهوه ای، مشکی‌، قرمز و درجهٔ آن نیز این گونه مشخص می‌شود: روشن، متوسط و تیره. ممکن است تن و سایهٔ رنگ را نیز قید کنند، مثلا طلائی یا خاکستری یا زیتونی و غیره.

کشف رنگ پوست:

یکی‌ از مهم‌ترین نکات در انتخاب رنگ در نظر گرفتن، رنگ پوست است. شما باید رنگی‌ را انتخاب کنید که با پوست شما همخوانی داشته باشد چرا که انتخاب یک رنگ موی نامتناسب باعث می‌‌شود، چهره خسته و پژمرده به نظر بیاید. رنگ مو می‌‌تواند شما را جوان‌تر یا پیرتر نشان دهد. بسیاری از ما نمی‌‌دانیم چه رنگی‌، مناسب صورت ماست. اما نگران نگران نباشید، شما می‌‌توانید از توصیه‌های سالن آرایشی‌ بانوی الوند (سرکار خانم رئوف) استفاده کنید.

رنگ پوست‌تان گرم است یا سرد؟

اکثر رنگ موها در دو دسته گرم یا سرد جای می‌‌گیرند. اگر دوست دارید همه مو‌ها را رنگ کنید، یک لباس سفید به تن کرده، همهٔ آثار آرایش را از صورت پاک کنید و با یک حوله سفید نیز تمام موهای سر را بپوشانید. در مقابل یک آینه با نور کافی‌ ایستاده و با دقت نگاه کنید. اگر رنگ پوستتان روشن مثلا به رنگ قرمز یا صورتی‌ و رنگ چشم‌تان سبز یا آبی‌ است، شما چهرهٔ سردی دارید. شما معمولاً موقع برنزه کردن، اول قرمز شده و میسوزید و رگهای روی مچ دستتان آبی‌ رنگ است. اگر پوستی‌ به رنگ هلویی یا زیتونی یا طلائی و چشمانی قهوه‌ای یا تیره دارید شما چهرهٔ گرمی‌ دارید، کاملا واضح است که رنگ‌ها کاملا در شما خود نمائی نمی‌‌کند و ممکن است، بین سرد و گرم باشید و چهرهٔ شما خنثی باشد.

اگر فقط می‌خواهید هایلایت کنید:

فقط کمی‌ به چشمانتان نگاه کنید تا رنگ مویی که باعث جلوه‌گر شدن چشمان شما می‌‌شود را تعیین کنید. اگر رگه‌هایی از طلائی یا کهربایی در چشمانتان دیدید، جزو رنگ‌های گرم هستید و اگر چشمانتان به رنگ آبی‌، نقره‌ای یا خاکستری یا قهوه‌ای یک دست باشد، جزو رنگ‌های سرد به حساب می‌‌آید. متخصصین می‌‌گویند در حالی‌ که چشمان به تنهایی می‌‌توانند راهنمای شما باشند، پوست صورت همیشه رنگی‌ را را که برای زمینه مو مناسب است، تعیین می‌‌کند.

انتخاب درجه رنگ مناسب:

وقتی‌ در فروشگاه هستید، رنگ موئی را انتخاب کنید که جلوه طبیعی به شما بدهد. و این نکتهٔ کلیدی را در نظر داشته باشید که رنگ مورد نظر با چهرهٔ شما جور در بیاید.

نکته‌هایی‌ برای انتخاب رنگ مو:

۱٫ اگر رنگ موی‌تان قهوه‌ای است و می‌‌خواهید آن را به بلوند تغییر دهید، سعی‌ کنید، بلوند خیلی‌ روشنی انتخاب نکنید. اگر می‌خواهید رنگ مو و پوستتان ضد و نقیض باشد به شکلی‌ که هر دور رنگ خوب جلوه کند، هایلایت برای شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که برای چشمان سبز و قهوه ای، رنگ موی تیره بهتر از رنگ موی بلوند است.

۲٫ در مورد رنگ موی قرمز هم باید گفته شود که تقریباً همه می‌‌توانند از آن استفاده کنند. مسالهٔ مهم این است که درجه و سایه رنگی‌ انتخاب کنید که با رنگ پوست‌تان بیشترین سازگاری را داشته باشد. خانم‌هایی که پوستی‌ روشن یا صورتی‌ رنگ دارند، رنگ قرمز بیشتر از همه به آن‌ها می‌‌آید.

 

۳٫ رنگ کردن موی خاکستری به خاطره بافت زبری که دارد، خیلی‌ سخت است. اگر موهایتان کمتر از یک سوم سفید شده است، از رنگ موی موقت که یک سایه از رنگ موی طبیعی خودتان روشن تر باشد یا تقریبا با آن‌ هم‌رنگ باشد را استفاده کنید. اما اگر موهایتان بیشتر از این مقدار سفید شده است، یک رنگ موی بلوند خاکستری توصیه می‌شود چون باعث می‌‌شود، موهایتان طلایی و بلوند به نظر برسد.

۴٫ اگر رنگ چشم شما گرم باشد، رنگ‌هایی مشابه آن را پیدا کنید، مثل کرمی، تافی شکلاتی یا مسی تا چشمانتان را جذاب‌تر نشان دهد. رنگ‌های سبزه یا نقره‌ای به چشمان سرد، جلوه زیبایی می‌دهد. برای رسیدن رنگ به نواحی خاص از برس رنگ استفاده کنید تا موهایتان در برابر نور خورشید، جلوهٔ طبیعی تری داشته باشد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

درمان ریزش مو با طب سنتی و گیاهان دارویی

چه چیزی بهتر از گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو مفید است؟ در این مقاله ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *