خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / نحوه کاشت کاهو در باغچه

نحوه کاشت کاهو در باغچه

260px-Lettuce_fields_in_Amol_Countyدر کل اگرچه کاهوی مقاوم یک ساله بسیار آسان کشت می‌شود، نیازمند دمای نسبی پایین‌تری است تا از گل‌دادن سریع آن جلوگیری شود. کاهو می‌تواند توسط موجودات که کمبود مواد غذایی دارند، همچون حشرات یا آفت‌های پستانداران و قارچ‌ها و باکتری‌ها دچار آفت‌زدگی شود.بنابراین نیازمند رعایت نکاتی برای کشت است .درادامه مطلب زیر با نحوه کاشت کاهو درمنزل آشنا شوید.

انواع کاهوها

ده‌ها گونه کاهو وجود دارد که هر کدام طعم، ظاهر و بافت خاص خود را دارند.

کاهوی کلمی (crisphead, or iceberg, lettuce) در آب و هوای گرم پرورش داده می‌شود و محصول زیادی می‌دهد. هم‌چنین بین انواع کاهو، نوع کلمی آن ضخیم‌ترین و تردترین برگ‌ها را دارد. با این که این کاهو کمترین مواد مغذی را دارد، مثل بقیه کاهوها منبع بسیار خوبی از فیبر رژیمی است. این نوع کاهو بعد از سال‌ها کم توجهی، دوباره جایگاه خود را در میان سرآشپزان پیدا کرده است و می‌توانید در بیشتر رستوران‌های دنیا آن را در سالادهای بهاره ببینید.

برگ‌های ترد و قاشقی شکل کاهوی معمولی “romaine, or cos, lettuce” (که در ایران مصرف می‌شود) خیلی مغذی‌تر از کاهوی کلمی است. به علاوه این نوع کاهو نسبت به گرما مقاوم است و پرورش آن هم آسان‌تر است. گونه‌ای از این کاهو که برگ‌های آن بزرگ است، هسته‌ای سفید و ترد دارد که می‌توان از آن مانند کرفس استفاده کرد. کاهوی ” Romaine” از قدیم برای درست کردن سالاد سزار استفاده می‌شود. انواعی از آن که برگ‌های قرمز دارند یا روی آنها خال‌های قرمز است، سالاد را خیلی زیبا می‌کنند. چون این نوع کاهو هم ترد و هم مغذی است، انتخاب خوبی برای ساندویچ درست کردن هم هست. (انواع برگرها را می‌توانید در این آلبوم ببینید).

کاهوی بوستونی (Butterhead, or Boston, lettuce) برگ‌های نرم، ترد و سبز تیره‌ای دارد و هسته آن سفید مایل به زرد است. بسیار مغذی بوده، بافت و مزه آن عالی است. بسیاری از کاهوهای بوستونی خیلی زود بالغ می‌شوند. آنها به آب و هوای سرد و خاک غنی احتیاج دارند تا خوب رشد کنند.

کاهوی برگی (leaf lettuce) بسیار سریع رشد می‌کند و مغذی هم است. نسبت به کاهوی بوستونی توانایی تحمل آب و هوای گرم‌تری را دارد. بسیاری از گونه‌های این کاهو باید با فاصله از هم پرورش داده شوند و شکل برگ‌های آن از صاف تا پر چین متغیر است. ابتدا باید برگ‌های خارجی این نوع کاهو را برداشت کنید تا گیاه برگ‌های جدیدی تولید کند یا می‌توانید بوته کاهو را کامل بچینید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *