خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / نحوه کاشت و پرورش انبه

نحوه کاشت و پرورش انبه

250px-Mangga_gedong_gincu_mangoesامروزه یک‌دوم کل محصولات انبه به کشور هند تعلق دارد. علاوه بر این کشور، انبه در آمریکای شمالی، مرکزی، جنوبی، کارائیب، جنوب و مرکز آفریقا، استرالیا، چین، پاکستان و آسیای جنوب‌شرقی پرورش داده می‌شود. این گیاه به آسانی پرورش داده می‌شود.درادامه مطلب زیر با نحوه کاشت وبرداشت وپرورش انبه آشنا خواهید شد.

میوه انبه را نمی‌توان قبل از رسیدن، برداشت کرد؛ یعنی باید بزرگ و رسیده شوند. بیشتر انبه‌ها به صورت کامل از دانه‌ها رشد نمی‌کنند؛ بلکه به صورت پیوندی از شاخه‌ها و تنه رشد می‌کنند. در واقع امکان‌پذیر نیست که از همه دانه‌های انبه بتوان درخت انبه گرفت.

زمانی که درختی آفت‌زده باشد، ساقه‌های خیلی جوان را قلمه می‌زنند؛ این کار به منظور مقاومت بیشتر ریشه‌ها و رشد انجام می‌شود. در واقع بیشتر انواع انبه‌ بسیار سرسخت هستند، یک میوه انبه کامل از دو عامل ویژه، خاک حاصل‌خیز و دانه بارور، به بار می‌آید.

باید اجازه دهید تا انبه‌ها به اندازه‌ای که عالی و خوش رنگ شوند، رشد کنند. بنابراین، این فکر را کنار بگذارید که پرورش انبه ساده است و می‌توانید سریع آن‌ها را بعد از جوانه زدن برداشت کنید.

شرایط رشد:

  • نور: جوانه‌های انبه نیازمند روشنایی هستند، اما نه نور مستقیم خورشید؛ به عبارت دیگر اولین گزینه برای رشد، فراهم کردن نور زیاد برای جوانه‌ها است.
  • آب: آبیاری را منظم و به روش صحیح انجام دهید. انبه مانند بسیاری ازمیوه‌های گرمسیری، در دره‌های متناوب خشک و مرطوب رشد می‌کند. دانه به‌طور منظم نیاز به رطوبت دارد تا جوانه بزند.
  • خاک: خاک را با کود گیاهی مغذی کنید؛ اگر می‌خواهید در گلدان، دانه انبه بکارید خاک باید با زهکشی بسیارعالی باشد.
  • کود: کود دادن باید منظم و به صورت یک بار در ماه حتی در زمستان انجام گیرد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *