خانه / آرایشی و زیبایی / موچین باعث ضخیم شدن مو می شود

موچین باعث ضخیم شدن مو می شود

tweezing_eyebrow

بخوانید تحقیقاتی که در طی سوال خیلی از کاربران در مورد موچین باعث ضخیم شدن مو می شود ، انجام شده و ببینید آیا صحت دارد یا خیر ؟ با ما همراه باشید .

اصلاح کردن، راه آسان و سریعی است ولی چه کسی حوصله و وقتش را دارد که صورتش را هر روز اصلاح کند؟ موم هم راه دیگری است، ولی می‌تواند دردناک و پرهزینه باشد. به همین خاطر به نظر می‌آید استفاده از موچین روش مناسبی برای خانم‌هایی که می‌خواهند از شر موهای زائدشان خلاص شوند باشد.

اما حرف‌هایی که راجع به ضخیم شدن موهای موچین شده شنیده‌ایم دائما در گوشمان تکرار می‌شوند. و قطعا این مساله چیزی نیست که کسی به آن علاقمند باشد. ولی آیا این واقعیت دارد یا یک افسانه است؟ آیا موی موچین شده ضخیم‌تر از پیش رشد می‌کند؟

درک فرایند موچین کردن

گام نخست در رد یا اثبات این ادعا، درک این مساله است که موچین کردن با موها چه می‌کند. وقتی مو را با موچین برمی‌دارید آن را مثل اصلاح کردن از سطح نمی‌شکنید، بلکه آنرا از ریشه می‌کنید. به همین خاطر زمان بیشتری لازم است تا دوباره در‌ بیاید. موچین کردن مو، به ریشه‌ی مو آسیب می‌رساند. این آسیب از سرعت رشد دوباره‌ی مو می‌کاهد. موچین کردن در چرخه‌ی رشد مو وقفه ایجاد می‌کند، بنابراین زمان بیشتری برای دوباره رشد کردن مو لازم است. مقدار این زمان می‌تواند در هر فرد متفاوت باشد.

 

دلایل احتمالی

یک دلیل احتمالی برای این مساله که به نظر می‌آید موهای موچین شده ضخیم‌تر در می‌آیند وجود دارد. این مساله احتمالا به علت سرعت رشد مشابه است. زمانی که موها را موچین می‌کنید احتمالا همه‌ی آن‌ها را با هر طولی که باشند بر می‌دارید. زمانی که آن‌ها به چرخه‌ی رشدشان بر می‌گردند همه در یک زمان شروع به رشد می‌کنند. این امر باعث می‌شود که موها هم اندازه رشد کرده و بیشتر به چشم بیایند. و این نکته را می‌توان علت اصلی این امر دانست که برخی افراد تصور می‌کنند موها ضخیم‌تر در می‌آیند.

این تصور که موی موچین شده سریع‌ و ضخیم‌تر رشد خواهد کرد هرگز اثبات نشده است. در واقع حتی در چندین مورد هم رد شده است. محتمل‌ترین دلیل برای این تصور، تغییری است که در سطح هورمون بدن ایجاد می‌شود. پس وقتی موچین را برای خلاص شدن از دست موهای زائد بر می‌دارید نگران نباشید. در ضخامت موهایتان تغییری ایجاد نخواهد شد.

مطالعات انجام شده

مطالعات متعددی برای بررسی ضخامت موهای دوباره رشد کرده انجام شده است. موهای صورت دو دسته‌اند. برای خانم‌ها، موی سر موی ترمینال (نهایی) نامیده می‌شود و موی صورت کرک نامیده می‌شود. کرک‌ها بسیار ظریف‌تر و نرم‌تر هستند. وقتی که به طور مکرر کرک‌ها را موچین کنید، برخی افراد اعتقاد دارند که بدن به اشتباه کرک‌ها را با موی ترمینال اشتباه می‌گیرد و این باعث رشد مجدد و سریع آن‌ها می‌شود. ولی این مساله اثبات نشده است!

سوالات آرایشی خود را در قسمت دیدگاه سایت ابانک با ما در میان بگذارید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *