خانه / آرایشی و زیبایی / مخفی کردن سیاهی دور چشم با این شیوه

مخفی کردن سیاهی دور چشم با این شیوه

download

خیلی از خانم های از سیاهی دور چشم شاکی هستند و می گویند خیلی هنگام آرایش از جذابت چهره می کاهد در این مطلب مخفی کردن سیاهی دور چشم با این شیوه را بیان می کنیم .

سیاهی اطراف چشم توسط ضربه ایجاد می‌شود. هنگامیکه یک جسم تیز به پوست برخورد می‌کند، مویرگ‌ها را پاره کرده و باعث تغییر رنگ می‌شود. این امر منجر به درد و تورم می‌گردد. ناحیه آسیب دیده به رنگ سیاه و آبی نیز درخواهد آمد که نشانه خون‌مردگی است. معمولا سیاهی اطراف چشم به خاطر درگیری به وجود می آید اما گاهی اوقات هم مسأله این نیست.

گاهی اوقات آلرژی‌ها، تصادفات، جراحی صورت یا حتی بیماری‌های خاص منجر به سیاهی اطراف چشم می‌شوند و از آنجا که صورت، اولین چیزی است که مردم می‌بینند، پنهان کردن سیاهی اطراف چشم کار دشواری است.

شما می توانید سیاهی اطراف چشم یا سایر کبودی های ناخوشایند را با آرایش بپوشانید اما قبل از انجام اینکار بهتر است صبر کنید تا ورم بخوابد. استفاده از کانسیلر روی صورتی که تازه کبود شده، فقط آن را مشخص‌تر خواهد کرد. همچنین، اگر سیاهی اطراف چشم دارای یک زخم باز باشد، پنهان کردن آن بیهوده است. بهتر است اجازه دهید که اول زخم باز، خوب شود و سپس آن را با آرایش بپوشانید.

اگر فکر می‌کنید که کبودی‌تان برای پوشاندن آماده است، راهنمایی گام به گام ما درباره نحوه پوشاندن سیاهی اطراف چشم با استفاده از آرایش را دنبال کنید:

ناحیه آسیب دیده را آماده کنید

استفاده از آرایش در زمانیکه ورم خوابیده است، باعث می‌شود که پنهان سازی آن کمتر مشخص باشد. بنابراین با قرار دادن یک کیسه یخ روی ناحیه آسیب دیده، پوست را آماده کنید. یخ را حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی آن ناحیه قرار دهید و سپس یک کمپرس گرم بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. تغییرات سریع درجه حرارت، پوست را تسکین و التهاب را کاهش می‌دهد.

ناحیه مورد‌ نظر را به درستی رنگ کنید

شما نمی‌توانید فقط کانسیلر معمولی را روی تمام کبودی پخش کنید زیرا تغییر رنگ آن، همچنان مشخص خواهد بود. همچنین استفاده از لایه‌های بسیار زیاد کانسیلر به همراه فونداسیون نیز کاملا غیر طبیعی به نظر خواهد رسید. به جای استفاده از کانسیلر معمولی، اول از یک کانسیلر اصلاح کننده رنگ استفاده کنید.

اگر با اصلاح رنگ آشنایی ندارید، چرخه رنگ را بررسی کنید. رنگ‌هایی که در چرخه رنگ بطور مورب روبه‌روی یکدیگر قرار دارند، همدیگر را محو خواهند کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید قرمزی را با استفاده از کانسیلر اصلاح کننده رنگ سبز قبل از یک کانسیلر معمولی، خنثی کنید. ته رنگ آبی توسط کانسیلر سالمون یا نارنجی رنگ خنثی می‌شود. معمولا یک کبودی، مقداری قرمزی روی لبه‌هایش دارد بنابراین برای پوشاندن قرمزی از کانسیلر اصلاح کننده سبز استفاده کنید و سپس یک کانسیلر نارنجی را مستقیما روی قسمت آبی رنگ کبودی بمالید.

می توانید برای زدن کانسیلر از یک قلم موی آرایشی یا یک اسفنج مرطوب استفاده کنید اما ما توصیه می‌کنیم که به جای آن‌ها از انگشت حلقه‌تان استفاده کنید. انگشت حلقه، فشار بسیار ملایمی وارد می‌کند بنابراین پوست متورم را تحریک نخواهد کرد. همچنین، شما کنترل بیشتری روی محصول خواهید داشت بنابراین می توانید بدون درد از کانسیلر استفاده کنید.

ما توصیه می‌کنیم که بجای کانسیلرهای کرمی از اصلاح کننده مایع و کانسیلر معمولی استفاده کنید. این کار، استفاده از کانسیلر را کمتر دردناک خواهد کرد. اگر از کانسیلر کرمی استفاده می‌کنید، محصول را با نوک انگشتان‌تان گرم کنید تا قبل از استفاده نرم شود.

تثبیت کردن کانسیلرها

با انگشت حلقه‌تان کانسیلر اصلاح کننده را به آرامی با حرکات ضربه‌ای روی ناحیه مورد نظر بزنید. اجازه دهید محصول کاملا خشک شود. سپس، از یک کانسیلر معمولی استفاده کنید و اجازه دهید که لایه دوم نیز خشک شود. برای فیکس کردن کانسیلر، کمی پودر تمام کننده را به آرامی با حرکات ضربه ای به ناحیه مورد نظر بزنید. بعد از اینکار می‌توانید به سراغ روال معمول آرایش‌تان بروید.

توجه داشته باشید که بعضی از انواع فونداسیون‌ها به طور خاص برای پوشاندن کبودی و علایم آکنه ساخته شده‌اند. این محصولات، بسیار کرمی هستند زیرا رنگ‌دانه زیادی دارند. شما می‌توانید برای بررسی این فونداسیون‌ها به صورت آنلاین تحقیق کنید.

 

مخفی کردن سیاهی دور چشم با این شیوه

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *