خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / لایه برداری از پوست

لایه برداری از پوست

89985394380936733384بسیاری از خانم ها برای اینکه پوست شادابی بدون جای جوش و لک داشته باشند از شیوه لایه برداری استفاده میکنند.در ادامه مطلب زیر انواع روش های لایه برداری به شما توضیح داده میشود.

پیلینگ یا همان لایه برداری به عملی گفته میشود که لایه سطحی پوست بطرقی برداشته شود.
مواردی که لایه برداری انجام میگیرد :
وجود جوش صورت و از بین بردن اسکارهای باقیمانده از جوش صورت
وجود لک صورت یا ملاسما
وجود کک و مک یا فرکل ( freckle )
وجود هر نوع اسکار از قبیل : سوختگی؛ باقیمانده هر نوع ضایعه در صورت
وجود انواعی از لک باقیمانده از التهاب قبلی

لایه برداری را میتوان به طرق گوناگون انجام داد:

* لایه برداری شیمیائی :

بوسیله مواد شیمیائی که عمدتا” از اسید با در صدهای متفاوت است انجام میگیرد.معمولا” از الفا هیدروکسی اسید ( AHA )؛ تری کلرو استیک اسید ( TCA ) و فنل با درصدهای متفاوت استفاده میشود.(AHA معمولاً از عصاره نیشکر تهیه می‌شود و بنابراین ایمن‌ترین اسید برای درمان آسیب‌های خفیف پوستی است، در حالی که چین و چروک‌های عمیق‌تر و تیره‌تر و دانه‌های ناشی از تابش آفتاب را معمولاً با یک پیل TCA درمان می‌کنند. شاید شما هم دیده باشید که کِرِم‌های مخصوص پیلینگ در داروخانه‌ها و مراکز ارایه لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد. مثلاً کِرِم‌های دارای AHA با ۱۵ درصد و کمتر، برای لایه‌برداری مناسبند. برای لایه‌برداری با استفاده از این کِرِم‌ها، باید هر شب آن را روی جاهایی از پوست که می‌خواهید لایه‌برداری شود، بمالید تا این اسید به آرامی پوست را پوسته‌پوسته ‌کند. لایه‌های پایین‌تر پوست به دنبال این عمل، تحریک و به این ترتیب، چین و چروک لایه‌های پوست برطرف می‌شود. شایع‌ترین ماده‌ای که برای لایه‌برداری شیمیایی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد «فنل» است. فنل باعث بهبود قابل توجه چین و چروک‌های خشن می‌شود و رنگدانه‌های نامنظم ناشی از تابش آفتاب و فرایند پیری را از بین می‌برد.)

 

* لایه برداری میکانیکی :

بوسیله ابزارهای تراشنده لایه سطحی پوست را میتراشند از جمله:
dermabresion (استفاده از یک دستگاه دوار و تراشنده ) و یا بوسیله سنباده .

 

لایه برداری بروش لیزر:

معمولا” از لیزر CO2 برای این منظور استفاده میشود.

انتخاب پوست مناسب جهت هر نوع پیلینگ در نتیجه عمل بسیار دخیل میباشد به اینصورت که نمیتوان هر نوع پیلینگ را برای هر نوع پوست انتخاب کرد.
جـدا از اینکـه پیلینگ را در چـند جـلسه میتوان انجـام داد. روش پیلینگ بصورت طـولانی و مداوم نیز صورت میگیرد، این روش بوسیله کرم های دارای الفا هیدروکسی اسید با در صد متفاوت معمولا” کمتر از %۱۵ انجام میگیرد، در این روش فرد هر شب از این کرمها بر روی جـاههایی که میخـواهـد لایه برداری شود؛ استفاده میکند.
در مواقعی که فرد از پیلینگ استفاده میکند باید از نور خورشید اجتناب کند و حتمآ از ضد آفتاب در مواقع خارج از منزل استفاده کند.البته پیلینگ را نمیتوان به همه افراد تجویز کرد و باید جهت پیلینگ افراد انتخاب شوند

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *