خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / عوارض شکر برای سلامت پوست و بدن

عوارض شکر برای سلامت پوست و بدن

ar4-2223اگر برای شکر جهت لایه برداری یا زیبای پوستتان استفاده می‌کردید ، دست بردارید ! در این مطلب عوارض شکر برای پوستتان را بررسی میکنیم.

عوارض شکر برای پوست

چگونه شکر به شما آسیب میزند؟ وقتی شکر میخورید یا از مواد غذایی که شاخص قند بالایی دارند استفاده می‌کنید، آنها به سرعت به گلوگز تبدیل می‌شوند (چه در یک بستنی باشند یا در یک عدد سیب). این کربوهیدارت‌ها توسط بدن شکسته شده و به گلوگز که سطح انسولین را بالا میبرد تبدیل می‌شوند.

و حالا اینکه شکر چگونه پوست شما را خراب می‌کند:

چین و چروک

خواص التهاب زای شکر نه تنها باعث جوش زدن می‌شود، بلکه چین و چروک هم ایجاد می‌کند. شکر به کلاژن‌های سالم در پوست حمله می‌کند، و کلاژن همان چیزی است که پوست را بدون چروک نگه می‌دارد. در سطح سلولی، شکر این کلاژن‌های سالم رو مصرف کرده و باعث مات و کدر شدن و بی آبی پوست می‌شود. چین و چروک وقتی ایجاد می‌شود که ذخیره کلاژن به اتمام رسیده باشد.

التهاب

شکر باعث التهاب در بدن شما می‌شود، و این یکی از اصلی ترین آسیب‌هایی است که به پوست وارد می‌کند. شکر به طور طبیعی اسیدی است، و انسولین را توسط کربوهیدارت‌های ساده (مثل همانی که در نان سفید موجود است) بالا می‌برد و به التهاب منجر می‌شود. التهاب باعث جوش زدن روی پوست می‌شود. برای همین باید از مصرف بیش از حد قندهای تصفیه شده، شکر سفید، شکر قهوه ای، شربت ذرت با فروکتوز بالا، شربت آگاو و … اجتناب کنید.

 

عدم تعادل قند خون

شکر در هر شکلی که باشد سطح قند خون بدن را تغییر می‌دهد. وقتی مواد غذایی پر شکر مصرف می‌کندی، سطح قند خون به سرعت افزایش پیدا می‌کند. در عرض مدت کوتاهی، انسولین به داخل سلول‌های شما آزاد شده و سطح قند خون به سرعت افت می‌کند. این کاهش شدید در قند خون فشار داخلی در بدن به وجود می‌آورد که باعث ایجاد جوش و مات و کدر شدن پوست می‌شود.

صدمات رادیکال‌های آزاد

مولکول‌هایی که باعث التهاب و صدمات سلولی در بدن می‌شوند رادیکال‌های ازاد نام دارند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها صدمه زده و باعث پیری زودرس می‌شوند. تحقیقات نشان دادند که مواد غذایی شیرین و رژیم غذایی پر شکر بسیار می‌تواند باعث تولید رادیکال‌های آزاد در بدن شود.

دهیدارسیون یا کم آبی

شکر آب را از سلول‌ها بیرون کشیده و باعث خشکی، پف کردگی و سیاهی‌های دور چشم می‌شود.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *