خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / علل سیاهی زیر چشم

علل سیاهی زیر چشم

FDL6oRbP

بسیاری از افراد دچار سیاهی دور چشم هستند ولی هنوز دلایل این عارضه برای آنها نامشخص است درادامه مطلب زیر در مورد اینکه چرا زیر چشم سیاه میشود برای شما کاربران عزیز بیان میکنیم.

زیر چشم چرا سیاه می‌شود؟

 

این دایره‌های تیره زیر چشم که با شما به همه جا می‌آیند میتوانند واقعا عذاب دهنده باشند. بیشتر مواقع با مالیدن کرم روی این ناحیه آن را پنهان می‌کنیم، اما آیا نمی‌خواهید یک روز بدن آرایش بگذرانید؟ تیرگی زیر چشم‌ها هیچ زیبایی ندارد و بیشتر شبیه کسی می‌شوید که مدت زیادیست نخوابیده.می‌خواهید بدانید چرا دچارش می‌شویم؟ بسیار خب، چند دلیل برایش وجود دارد.

 

برنامه غذایی ضعیف:

خوردن غذاهایی که برایتان خوب نیست می‌تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود.استفاده نکردن از میوه و سبزیجات می‌تواند به بوجود آمدن این سیاهی‌ها کمک کند. غذاهایی انتخاب کنید که ویتامین D بالایی داشته باشند چون کمک می‌کنند پوستتان بدرخشد، فست فودها چیزی است که باید از آن برای دچار نشدن به سیاهی زیر چشم بپرهیزید چون این غذاهای حاوی مقدار زیادی نمک مخفی هستند.

 

نمک بیش از حد باعث حبس آب می‌شود که باعث متسع شدن رگ‌های خونی زیر چشم‌ها می‌شود.غذاهایی مانند ماهی تن، تخم مرغ و گربه ماهی طرف شما هستند چون حاوی ویتامین D هستند. برای از بین بردن این سیاهی‌ها مدتی از قهوه نیز دوری کنید.

 

کم آب شدن بدن:

ننوشیدن آب کافی به صورت روزانه عامل دیگری برای ایجاد این دایره‌های سیاه زیر چشم است. سیاه شدن زیر چشم یکی از راه‌های بدن است که به شما بگوید بدنتان کم آب شده.
درگیری‌های روزانه گاهی باعث می‌شود فراموش کنیم به اندازه کافی آب بنوشیم. پس اگر به ظاهر چهره خود اهمیت می‌دهید سعی کنید آب بنوشید و اجازه ندهید احساس تشنگی کنید.

 

ژنتیک:

ژنتیک وضعیتی است که نمی‌توانید آن را کنترل کنید. اگر پدر یا مادرتان این سیاهی‌ها را دارند احتمال دچار شدن شما نیز بالاتر می‌رود. برای بعضی داشتن سیاهی زیر چشم اصلا مهم نیست و برای بعضی بسیار مهم است اگر از دسته ی دوم هستید و این سیاهی ژنتیکی است بهتر است از لوازم آرایشی کمک بگیرید تا آن را پنهان کنید.

 

بی نظمی‌در تجمع رنگدانه‌ها:

گاهی این سیاهی به دلیل بی نظمی‌است که در رنگدانه‌های پوست دارید. یک نوع شایع آن هیپرپیگمانتاسیون است، که در آن نقاطی از پوست تیره می‌شود. آکنه، لوپوس، اگزما می‌توانند باعث بی نظمی‌در تجمع رنگدانه‌ها شوند.این مشکل در آفریقایی آمریکایی‌ها و آسیایی‌ها بیشتر شایع است. این بی نظمی‌تیرگی زیر چشم را بیشتر در دید قرار می‌دهد.

کمبود خواب:

با توجه به تحقیقات مشخص شده است که افراد بالغ باید هر شب حدود ۷ تا ۸ ساعت بخوابند. وقتی زمان خواب را از دست می‌دهید، زیر چشمانتان سیاه می‌شود.
نخوابیدن پوستتان را رنگ پریده می‌کند و وقتی این حالت بوجود می‌آید رگ‌های خونی زیر پوستتان مشهودتر می‌شوند. اگر می‌توانید برای روز خود برنامه ریزی کنید تا فرصت کافی برای خوابیدن را داشته باشید، با این کار به راحتی میتوانید از شر این مشکل خلاص شوید.

 

سن:

پوست زیر چشمان انسان نازک است، به همین دلیل وقتی این منطقه را لمس می‌کنید باید خیلی لطف این کار را انجام دهید. اما با بالا رفتن سن پوست این منطقه نازک تر می‌شود و به دلیل شکست کلاژن خاصیت ارتجاعی خود را به ویژه در این منطقه از دست می‌دهد. به محض اینکه این اتفاق برای پوست می‌افتد سیاهی زیر چشم بیشتر خود نمایی می‌کند.

 

حساسیت به غذاها:

اگر بدنتان نوع خاصی از غذا را نتواند به خوبی هضم کند، این مسئله خود را در پوست نشان می‌دهد. بعضی افراد در هضم شیر مشکل دارند، که باعث ایجاد شدن سیاهی زیر چشم می‌شود.یک تست حساسیت به غذا می‌تواند به شما نشان دهد بدنتان با چه غذاهایی مشکل دارد، تا بتوانید از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید. با داشتن سیاهی زیر چشم دنیا به پایان نمی‌رسد! تنها دانستن دلیل به وجود آمدنش می‌تواند کمک کند کاری کنید کمتر به چشم بیایند.

اگر استفاده از لوازم آرایشی راه حل شماست پس روی همان تمرکز کنید. برخی نیز در حالی که در تلاش هستند از راه سالم مشکل را حل کنند از مواد آرایشی نیز برای محو کردن مشکل استفاده می‌کنند.

 

 

رفع تیرگی و سیاهی زیر چشم‌ها

 

» خواب کافی : خواب کافی بزرگ ترین کمک به پوست صورت و بدن میباشد ، خواب کافی چشم‌ها را درخشان و سلول ‌های آسیب دیده پوست را ترمیم میکند.

 

» کاهش مصرف کافئین و الکل : با کاهش مصرف کافئین و نوشیدنی‌های الکلی درخشش و شفافیت را به پوست تان بازگردانید.

 

» نوشیدن آب : یکی از دلایل مهم تیرگی و کبودی زیر چشم‌ها کمبود آب در بدن میباشد ، روزی حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

 

» کاهش مصرف نمک : مصرف نمک زیاد باعث میشود حجم مایعات بدن زیاد شود و پوست حالتی افتاده به خود بگیرد ، با کم کردن نمک میتوانید از تیرگی زیر چشم‌ها کم کنید و پوست سرزنده و شادابی داشته باشید.

 

» کمپرس سرد : کمپرس زیر چشم‌ها با آب سرد ، کیسه چای سبز ، ورقه‌های خیار و هویج سرد به مدت ۱۵ دقیقه میتواند کمک زیادی در برطرف کردن تیرگی زیر چشم‌ها داشته باشد.

 

 

درمان خانگی سیاهی زیر چشم

 

خمیر گوجه فرنگی

خمیر گوجه فرنگی یکی از موثرترین درمان‌ها برای سیاهی دور چشم است. شما می‌توانید براحتی آن را در منزل تهیه کنید. یک یا دو گوجه فرنگی، یک قاشق سوپخوری آبلیمو و مقدارکمی‌زردچوبه بردارید و با هم ترکیب کنید تا یک خمیر به دست آید و آن را به آرامی‌اطراف چشمانتان بگذارید. به آرامی‌با آب تمیز بعد از ۱۰ یا ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این عملیات را دوبار الی ۳ بار در هفته انجام دهید تا رنگ پوست اطراف چشمانتان را روشنتر کنید. خواهید دید که این تیرگی‌ها به مرور کلا از بین خواهند رفت.

 

خیار و سیب زمینی

با گذاشتن تکه‌هایی از خیار تازه یا سیب زمینی روی چشمانتان می‌توانید به کاهش تیرگی‌های دور چشم کمک کنید. به جای این تکه‌ها شما می‌توانید از آب تازه خیار یا سیب زمینی با کمک پنبه به پوست اطراف چشمانتان بزنید که اثر پذیری آن سریعتر و بهتر خواهد بود.

 

روغن بادام

روغن بادام یکی دیگر از اجزاء طبیعی است که برای پوست حساس اطراف چشم بسیار مفید بوده، همه ی کاری که باید بکنید این است که مقداری روغن بادام را قبل از این که بخوابید به اطراف چشم بمالید و صبح روز بعد با آب سرد بشویید. این عمل را حداقل یک ماه باید انجام دهید تا نتیجه ی مطلوب آن حاصل شود.

 

برگ‌های خرد شده ی نعناع

با استفاده از برگ‌های نعناع خرد شده در اطراف چشمانتان به از بین رفتن سیاهی اطراف چشم کمک کنید. برگ‌های خرد شده نعناع تازه را در اطراف چشمانتان بگذارید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس آنها را با یک پارچه ی خنک و تمیز بردارید. علاوه بر این که احساس آرامش خواهید کرد هم چنین سیاهی چشمانتان از بین می‌رود.

 

آب پرتقال و گلیسیرین

به کار بردن اصولی آب پرتقال ترکیب شده با گلسیرین یک راه موثر برای از بین بردن سیاهی دور چشم است. بهر حال، با این کار حلقه‌های سیاه دور چشم از بین می‌رود و پوست صافتر و براق تر به نظر می‌رسد.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *