خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / علائم عفونت ادراری در زمان بارداری

علائم عفونت ادراری در زمان بارداری

3393_797

 

خانم های باردار یکی از مشکلاتی که ممکن است بروز کند عفونت ادراری است که در این جا به بیان علائم عفونت ادراری در زمان بارداری .

یکی از مشکلاتی که زنان باردار در طول دوران بارداري با آن مواجه هستند عفونت است. انواع عفونت به ویژه عفونت ادراری از  شایع‌ترین عفونت‌ها و مشکلات این دوران محسوب می‌شود. اینکه راه های پیشگیری از آن چیست .

عفونت ادراری چیست و چه علائمی دارد
عفونت ادراری توسط میکروبی که به ادرار وارد شده ایجاد میشود و میتواند باعث موارد زیر شود:
عفونت باکتریایی بی علامت: در این حالت باکتریها در ادرار یافت میشود اما هیچ علامتی وجود ندارد.
عفونت مثانه: این در زنان باردار و غیر باردار شایع است. علائم آن درد هنگام ادرار و تکرر ادرار است. علائم دیگری مانند درد زیر شکم، وجود خون در ادرار و تب نیز ممکن است وجود داشته باشد.
عفونت کلیه: این عفونت غیرمعمول است اما ممکن است به عنوان یک عارضه التهاب مثانه و بدون علامت رخ دهد. علائم ممکن است شامل درد در کمر، تب، احساس تهوع و استفراغ و اسهال و وجود خون در ادرار باشد.

آیا عفونت، بارداری  را تحت تاثیر قرار میدهد؟
اگر عفونت کلیه داشته باشید و باردار باشید، احساس بسیار ناخوشایندی ایجاد میکند.  اما ممکن است باعث تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد نیز بشود. عفونت کلیه نادر است اما ممکن است موجب عفونت مثانه یا ادرار شود که در ابتدا علائمی ندارد.

مدام بررسی کنید
در اوایل بارداری باید مدام ادرارتان را بررسی کنید. پزشکتان نیز این بررسی را تجویز میکند. این آزمایش حتی اگر شما هیچ نشانه ای نداشته باشید باید انجام شود. این آزمایش از جمله آزمایشهایی است که  به طور منظم در طول بارداری باید انجام شود.

عفونت در بارداری چطور درمان می شود
در این مورد به هیچ عنوان نباید خوددرمانی شود و باید حتما به پزشک مراجعه شود چون ممکن است داروهایی برای افرادی که عفونت ادراری دارند تجویز شود که در دوران بارداری مصرف آن دارو‌ها مجاز نیست. پس حتما باید با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌هاي لازم دارو مصرف شود. همچنین دوره‌های درمانی مختلفی وجود دارد که باید تحت نظر پزشک صورت گیرد. نکته دیگر این‌که افرادي که مکرر دچار عفونت ادرار می‌شوند لازم است در کل دوره بارداری درمان شوند. مثلا اگر ۳ دوره عفونت ادراری گرفته باشند لازم است بعد از آخرین دوره درمان به صورت همیشگی دارو مصرف کنند.

عفونت ادراری در بارداری چطور پیشگیری می شود
با مراجعه به موقع به پزشک باید آزمایش‌های لازم صورت گیرد. نحوه شست‌وشو پس از دستشویی هم بسيار مهم است. یکی از مهم‌ترین عواملی عفونت ادراری میکروب‌های روده‌ای (اشريشیاکلا) هستند. هنگام شست‌وشو قسمت مقعد باید طوری شسته شود که میکروب‌ها به سمت بالا نیایند. در خانم‌های باردار به محض سوزش ادرار و تکرر ادرار باید به پزشک مراجعه و آزمایش داده شود و در صورتی که عفونت در ادرار دیده‌ شود، باید درمان شود.

گروه پرخطر کدام است
افرادی که در دورانی غیر از دوران بارداری نیز به صورت مکرر دچار عفونت ادراری میشوند یا به طور مادرزادی یا در اثر برخی مشکلات دچار مشکل کلیوی شده اند جزو گروه های پرخطر قرار دارند و در مورد این افراد احتیاط بیشتری باید صورت گیرد.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *