خانه / آشپزی / طرز تهیه شیرینی مالاکوف

طرز تهیه شیرینی مالاکوف

شیرینی40-660x330

مواد لازم برای تهیه شیرینی مالاکوف

پودر قند – چهار قاشق سوپخوری

عرق بهارنارنج – سه تا چهار قاشق سوپخوری

شکر – صد گرم

خامه –  دویست و پنجاه گرم

کره – صد و بیست و پنج گرم

پودر بادام پوست گرفته – صد و بیست و پنج گرم

بیسکویت قاشقی – بیست عدد

طرز تهیه شیرینی مالاکوف

برای درست کردن شارلوت با کرم بادام یا مالاکوف به قالبی نیاز داریم که دیواره آن از کف جدا شود. قالب متناسب با مواد را کمی چرب کنید ، بیسکویت ها را به طور ایستاده دور قالب می چینیم . چند عدد بیسکویت در کف قالب به شکل بعلاوه  بگزاریم  . کره را کمی گرم می کنیم به حدی که نرم شود . شکر را در کره بریزیم ، بهم میزنیم تا شکر حل شود و کره کاملا نرم و لطیف گردد .

بادام را مخلوط کنیم و عرق بهار نارنج را به آن اضافه کنیم ، بهم می زنیم . این مایه را کنار می گذاریم . خامه را در ظرف لعابی یا فلزی می ریزیم و ظرف خامه را روی یخ قرار می دهیم ، خامه را با همزن به هم می زنیم تا کمی سفت شود . پودر قند را کم کم با خامه مخلوط می نماییم و عمل هم زدن را ادامه می دهیم تا خامه سفت شده فرم بگیرد ، به حدی که از قاشق نریزد .

سه تا چهار قاشق از خامه را کنار می گذاریم ، بقیه خامه را با مایه کره و بادام که آماده نموده ایم ، مخلوط می کنیم و آن را درداخل قالب که بیسکویت چیده ایم می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم. قالب را یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کرم خودش را بگیرد. بعد قالب را از یخچال بیرون می آوریم و ظرف گود متناسبی را روی دهانه قالب قرار می دهیم . دور قالب را باز می کنیم و شارلوت را با احتیاط در ظرف بر می گردانیم .

خامه ای را که کنار گذاشته ایم در قیف بریزیم و روی مالاکوف را با آن و توت فرنگی تزئین می کنیم .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *