خانه / آشپزی / ترشی و مربا / طرز تهیه ترشی لبو

طرز تهیه ترشی لبو

laboo-lead-300x209لبو یکی از ترشی هایی است که اگر بچشید بسیار خوشمزه به نظرتان میرسد وطرفداران زیادی دارد .در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ترشی لبو را برای شما عزیزان آموزش میدهیم.

حالا که بحث ترشی داغه و طرفدار هم داره، این ترشی هم بد نیست. درضمن درست کردنش آسونه.

مواد لازم :

لبو : یک کیلو

سرکه سفید : به میزان لازم

نمک : کمی (!)

طرز تهیه :

می شه همین طوری لبوها رو خرد کرد و توی سرکه ریخت. ولی به نظر من به خاطر رنگ و روی قشنگ لبو (!) بهتره یه کم بهش شکل بدیم.

ابتدا لبوها رو پوست میکنیم و درسته توی قابلمه می اندازیم. روش سه چهار لیوان آب می ریزیم و می ذاریم روی حرارت ملایم حدود یک ساعت بپزه. خاله خانم معتقده پنج دقیقه کافیه. ولی به نظر من توی این مدت نمی شه بهش شکل داد. توی این مدت یک ساعت که داره می پزه، لبو کم کم رنگش رو پس می ده و یه آب خوشرنگ ازش به جا می مونه. لبوها رو از آب درمیاریم و می ذاریم یه کم آبش بره. بعدش اونها رو ورقه ورقه می کنیم و شکل می دیم.

لبوهای خوشگل رو توی شیشه می ریزیم و روش سرکه می ریزیم . کمی هم نمک بهش اضافه می کنیم. خاله خانم معتقده که اگه سرکه خالی روی لبوها باشه، خیلی تیز می شه و فقط به درد تزئین می خوره. برای همین بهتره مقداری هم از آب خوشرنگ لبوها روش بریزیم. نمک رو هم بهش اضافه می کنیم و درش رو سفت می بندیم. توی یخچال می ذاریم و بعد از یک هفته ترشی آماده است. شما می تونید از این شکل های قشنگ برای تزئین انواع سالاد و غذاها استفاده کنید.

نکته : در جریان قالب زدن لبوها، مقداری زوائد به جا می مونه . می شه اونها رو هم جداگانه توی شیشه ریخت و ترشی کرد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ترشی انبه زعفرانی

      این ترشی بندری در جنوب ایران خیلی محبوبه و در استان های ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *