خانه / آرایشی و زیبایی / آرایش مو / شیوه رنگ کردن موی سفید

شیوه رنگ کردن موی سفید

The-color-of-white-hair2

اگر جز خانم هایی هستید که موی سفید دارید و خودتان در منزل موهایتان رنگ می کنید در این پست شیوه رنگ کردن موی سفید را بیان می کنیم با ما همراه باشید .

رعایت این نكات باعث می‌شود، رنگ روی موها به آنچه می‌خواهید نزدیك شود و دوام بیشتری داشته باشد.
یک نکته درباره رنگ کردن ریشه
وقتی موها سفید می‌شوند، كمترین رویش ریشه‌ها می‌تواند زیبایی موهای شما را خراب كند، به همین دلیل اگر از كسانی هستید كه ترجیح می‌دهید خیلی زود به زود فقط ریشه‌ها را رنگ كنید، اول از همه فقط به ریشه رنگ بزنید، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر كنید و بعد رنگ مو را تا انتهای نوك ساقه بكشید و بعد از چند دقیقه آبكشی كنید. اگر بیشتر موهای‌تان سفید است اول از جلوی سر شروع به رنگ كردن كنید و بعد قسمت‌های دیگر. اگر شقیقه‌ها سفید بودند، اول شقیقه‌ها را رنگ كنید و بعد از پشت سر شروع كنید. در كل هرجا كه سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ كنید و بعد قسمت‌های دیگر را.

هر آنچه باید درباره رنگ‌كردن ریشه‌های سفید بدانید

قدرت اكسیدان‌ها را بشناسید
قدرت اكسیدان كه به عنوان تسریع‌كننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌كار می‌رود با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود. اكسیدان ۱۰ Vol رنگ را فقط به‌طور جزئی باز می‌كند، اكسیدان ۲۰ Vol قدرت بازكنندگی و روشن‌كنندگی بالاتری دارد. اكسیدان ۳۰ Vol قدرت روشن‌كنندگی بسیار بالا را با كمترین میزان رنگ دارد. از آنجایی‌كه اكسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاك می‌كند، معمولا توصیه می‌شود از اكسیدان‌های با درجه كمتر از ۳۰ استفاده كنید. آمونیاك هم همین خطر را دارد.

وقتی موها سفید می‌شوند، كمترین رویش ریشه‌ها می‌تواند زیبایی موهای شما را خراب كند

 

راه‌های رنگ‌گرفتن موهای سفید
اكثر افرادی كه موهای‌شان را رنگ می‌كنند با رنگ نگرفتن موهای سفید مواجه هستند اما راه‌هایی وجود دارد كه می‌توانید موهای‌تان را از سندرم تفلون كه مانع رنگ گرفتن موها می‌شود، محافظت كنید.

۱. اول از همه مطمئن باشید که رنگ دائم استفاده می‌كنید، نه موقت یا نیمه‌دائم چون رنگ‌های دائم موادی چون آمونیاك و پروكساید دارند بنابراین به خوبی در ساقه موها نفوذ كرده و در آن نیز باقی می‌مانند.

۲. دقت كنید روی بسته‌بندی رنگ شما عبارت neutral یاnatural نوشته شده باشد، این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های دودی (ash) و طلایی (gold) غلیظ‌تر هستند و بهتر رنگ سفید موهای شما را می‌پوشانند.

۳. بهتر است رنگ‌تان را درون یك كاسه بلور درست كنید و بعد با برس رنگ كه موهایی زبر دارد رنگ را به موهای‌تان بزنید، از درست كردن رنگ درون محفظه‌های پلاستیكی كه درون خود بسته‌بندی رنگ وجود دارد اجتناب كنید. هرقدر موهای برس رنگ شما زبرتر باشد، بهتر می‌تواند روی موهای سفید را بخراشد تا رنگ درون آن نفوذ كند.

۴. رنگ را به همان اندازه كه روی بسته‌بندی نوشته شده‌ است روی موهای‌تان بگذارید حتی كمی بیشتر از آن زمان می‌تواند موجب شود رنگ موها خراب شود.

چگونه موهای سفید را رنگ كنید
برخی از موهای سفید به‌ویژه موهای ریز، كلفت و خاكستری‌رنگی كه در اطراف شقیقه‌ها می‌رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید، به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند. اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد كه قبل از رنگ‌كردن آنها را نرم كنید چون با نرم كردن، لایه‌های كوتیكول رنگ را بهتر جذب می‌كنند. در موهایی كه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سفید شده‌اند، ابتدا اكسیدان با ۲۰ یا ۳۰ VOL را مستقیما روی موی سفید بگذارید و پس از ۵ تا ۷ دقیقه بشویید.

بهتر است از جایی كه سفیدترین موها را دارد شروع كنید و پس از شستن، با حوله خوب آن را خشك كنید سپس از رنگی كه یك درجه تیره‌تر از رنگ مورد‌ نظرتان است، استفاده كنید چون به‌دلیل نبودن رنگدانه در تار مو، رنگی كه می‌گذارید روشن‌تر به‌نظر می‌رسد. برای بالا رفتن قدرت جذب موی سفید توصیه می‌شود، مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود ۴۵ دقیقه برسانید. یادتان باشد این موها در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند.

 

ابانک : شیوه رنگ کردن موی سفید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *