خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / سفید کننده گلوتاتیون با مزایا و معایب آن

سفید کننده گلوتاتیون با مزایا و معایب آن

Glutathione_Whitening_Pills-702x336-300x228

یکی از سفید کننده پوست گلوتاتیون می باشد که می خواهیم به بررسی سفید کننده گلوتاتیون با مزایا و معایب آن با جزئیات کامل بیان می کنیم .

گلوتاتیون، یک نوع آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در بدن توسط کبد ترشح می‌شود. این ترکیب از سه آمینو اسید تشکیل شده است: گلیسین، سیستئین و اسید گلوتامیک. گلوتاتیون، درست مانند هر آنتی اکسیدانی از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. هرچند مصرف دوز زیاد گلوتاتیون بصورت روزانه باعث عوارض جانبی می‌شود، اما می‌تواند پوست را روشن کرده و چهره را صاف کند.

قدرت سفید کنندگی گلوتاتیون، به واسطه‌ی حذف رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌شود. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های اکسیژن واکنش پذیری هستند که سلول‌های سالم را از بین می‌برند. آنها باعث استرس اکسیداتیو می‌شوند که پیشروی بیماری‌های مزمن است. یک منبع ثابت از گلوتاتیون، پوست را درخشنده و روشن نگه می‌دارد. اما قبل از شروع مصرف قرص‌های گلوتاتیون، باید مزایا و معایب آنرا در نظر بگیرید. در مقاله‌ی امروز، ما لیستی از مزایا و عوارض جانبی مصرف قرص‌های سفید کننده‌ی گلوتاتیون را بیان می‌کنیم.

مزایای قرص‌های سفید کننده‌ی گلوتاتیون

پوستی درخشان و سفیدتر

گلوتاتیون، مانع استرس اکسیداتیو می‌شود که منجر به پوستی درخشان و روشن می‌گردد. این ترکیب از هیپرپیگمانتاسیون، لکه‌های سن، لکه‌ها و تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کند. همچنین با کاهش میزان سمیت بدن، تولید سلول‌های سالم پوست را افزایش می‌دهد.

اثرات محصولات ضد پیری را بیشتر می‌کند

دلیلی وجود دارد که چرا یک صنعت کامل به محصولات زیبایی بر پایه‌ی گلوتاتیون اختصاص داده شده است. این آنتی اکسیدان، تاثیر سایر محصولات زیبایی را کامل کرده و افزایش می‌دهد. بعنوان مثال صابون گلوتاتیون غنی شده با ویتامین C، کلاژن و سایر ترکیبات ضدپیری، بهتر از صابون‌های ضدپیری معمولی اثر می‌کند. دلیلش این است که گلوتاتیون، به همراه سایر عوامل سازگار با پوست، در لطیف و صاف نگه داشتن پوست به میزان دو برابر یا حتی سه برابر موثرتر عمل می‌کند.

سلامت پوست را بهبود می‌بخشد

گلوتاتیون بطور عمیق به داخل پوست نفوذ می‌کند تا آن را لطیف و سالم نگه دارد. این آنتی اکسیدان با از بین بردن فلزات سنگین و مواد سمی که پوست را پیر می‌کنند، سلول‌ها را سم زدایی می‌کند. گلوتاتیون برای بازگرداندن درخشش طبیعی پوست، سول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند. همچنین بافت پوست را پاک و تمیز می‌کند.

معایب قرص‌های سفید کننده‌ی گلوتاتیون

واکنش‌های آلرژیک

برخی از افراد به گلوتاتیون حساس هستند. این مسئله باعث طیف گسترده‌ای از واکنش‌های نامطلوب می‌شود که ممکن است به پوست آسیب برساند. این واکنش‌های آلرژیک عبارتند از بثورات پوستی، التهاب و تورم. به این ترتیب، باید قبل از امتحان کردن گلوتاتیون، اول محصول را تست کنید. اگر واکنش آلرژیک اتفاق افتاد، بلافاصله استفاده از محصول را متوقف کرده و برای بررسی خودتان به پزشک مراجعه کنید.

ترکیبات سرطان زا

اکثر محصولات سفید کننده، حاوی هیدروکینون هستند که یک ترکیب سرطان زاست. متاسفانه بعضی از محصولات سفید کننده برای سرعت بخشیدن به اثرات سفید کنندگی گلوتاتیون، با هیدروکینون غنی می‌شوند. این نوع از محصولات برای پوست یا سلامتی خطرناک هستند. همیشه بررسی کنید که آیا محصول بر پایه گلوتاتیون، حاوی هیدروکینون می‌باشد یا نه. اگر اینطور است، آن را پس دهید.

تداخل با عملکردهای طبیعی پوست

محصولات سفید کننده از جمله قرص‌های گلوتاتیون می‌توانند در عملکردهای طبیعی پوست، تداخل ایجاد کنند. این مسئله می‌تواند بر مقدار ملانین تولید شده روی پوست یک فرد تاثیر بگذارد. برخی از محصولات سفید کننده می‌توانند بر سطح هورمون‌های بدن نیز تاثیر بگذارند. همه‌ی این‌ها ممکن است اثرات زیانباری بر پوست بگذارند.

ناراحتی‌های خفیف

قرص‌های گلوتاتیون می‌توانند باعث انواع ناراحتی‌ها از جمله بی خوابی، تهوع، استفراغ، سوء هاضمه و سر درد‌های خفیف تا شدید شوند.

آسیب کبدی

هر نوع دارو، حتی آنهایی که کاملا طبیعی هستند، باعث فشار بر کبد می‌شوند. کبد، خون را تصفیه می‌کند و سمومی‌که می‌توانند در بسیاری از فرایندهای بدن اختلال ایجاد کنند را کاهش می‌دهد. مصرف هر روز گلوتاتیون می‌تواند باعث شود که کبد، بیش از حد کار کند که منجر به آسیب کبدی و بیماری‌های مزمن می‌گردد.

 

سایت ابانک : سفید کننده گلوتاتیون با مزایا و معایب آن

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *