خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / زمان برداشت محصول 1

زمان برداشت محصول 1

L6349300334071یکی از نکاتی که همواره باید به آن درباره یک میوه وسبزی بدانیم توجه به چرخه بهره برداری بخصوص زمان برداشت محصول میباشد.درادامه مطلب زیر با اهمیت دانستن زمان دقیق برداشت محصول آشنا خواهید شد.

لوبیا

بهترین زمان برداشت دانه لوبیا زمانی است که کوچکترین دانه داخل غلاف ¼ اندازه طبیعی آن شده باشد. با این‎کار لطافت محصول‎تان تضمین می‎شود. اگر زمان بیشتری صبر کنید دانه‎ها فیبروزه و سفت‎تر می‎شوند و میزان نشاسته موجود در دانه‎ها بیشتر می‎شود

بادمجان

بهترین زمان برداشت بادمجان‎ها زمانی است که تقریبا به رشد کامل رسیده باشند و رنگ‎شان براق و درخشان باشد. وقتی رنگ‎شان گرفته و دانه‎ها قهوه‎ای شده باشند نشان دهنده رشد بیش از اندازه و دیر چیده شدن آن است، پوست بادمجان نرسیده سبز و سفت است و بادمجان خوب باید پوستی نرم و براق داشته باشد.

خیار

بهترین زمان برداشت خیار زمانی است که هنوز به رشد کامل نرسیده باشد. دو فاکتور مهم در این رابطه یکی وجود یک تیغه نرم روی پوست خیار است و دیگری دانه‎های ریز داخل خیار هنگام برش. خیارها بسته به گونه‎های متفاوتی که دارند اندازه‎های متفاوتی هم دارند اما یک خیار مناسب حدود

ذرت

روش‎های مختلفی برای فهم این‎که آیا ذرت شیرین رسیده است، وجود دارد. زمانی‎که غلاف نوک ذرت کامل باز ‎شود؛ الیاف ذرت خشک می‎شوند و مغز ذرت پر به نظر می‎رسد . همچنین شما می‎توانید به آسانی رسیدگی یک ذرت را با باز کردن یکی از ورقه‎ها و فشار دادن نوک انگشت شصت روی آن متوجه شوید. اگر هنگام فشار دادن شیره سفید رنگی از آن خارج شد، زمان برداشت محصول‎تان فرا رسیده است.

هویج

هویج‎ها را هنگامی که نزدیک ۳ سانتی‎متر قطر پیدا کرد برداشت کنید. اگر هویج‎های بهاره کاشته‎اید، مطمئن شوید همگی را قبل از شروع فصل گرم برداشت کنید (در بیشتر مناطق جغرافیایی در ماه جولای- تیر ماه).  هویج‎هایی که در پاییز رشد کرده‎اند همگی باید قبل از یخ زدن زمین برداشت شوند. اگر می‎خواهید بعدا برداشت کنید، مطمئن شوید که اطراف گیاهان را به‎خوبی با کود گیاهی (خاک برگ) پوشانده‎اید.

بروکلی

سر کلم بروکلی را هنگامی که گل کوچک آن هنوز سبز تیره و سفت است جدا کنید . این امر زمانی رخ می‎دهد که غنچه گل آن هنوز باز نشده باشد. بعد از اولین برداشت محصول، به آب دادن و کود دهی به گیاه اصلی ادامه دهید با این کار بروکلی‎های ریزه‎تری خواهید داشت ولی دلچسب‎ترند.

۲ تا ۳ سانتی‎متر قطر و ۱۰ سانتی‎متر طول دارد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *