خانه / آشپزی / روش درست کردن چیز کیک توت فرنگی

روش درست کردن چیز کیک توت فرنگی

images

 

 چیزکیک ها یکی از انواع خوشمزه کیک می باشد که در این مطلب آشپزی به بیان و آموزش مرحله به مرحله روش درست کردن چیز کیک توت فرنگی می پردازیم

بیسکویت پودر شده ،کره و پودر فندق را خوب با هم مخلوط کرده ورز میدهیم تابخورد هم برود .سپس ته قالب کمربندی یا هرقالب دیگری کاغذ روغنی انداخته مواد را بصورت فشرده و صاف پهن کرده و بمدت ۱ساعت دریخچال میگذاریم تا خودش رابگیرد .

در این فاصله درظرفی پنیر لبنه ، شکر و خامه را خوب میزنیم تاشکر حل شود . سپس پودر نشاسته را اضافه کرده مخلوط میکنیم و بعد تخم مرغ را تک تک اضافه کرده و با هم زن میزنیم مواد را روی بیسکویت ریخته دور قالب را از بیرون فویل پیچیده داخل سینی فر کمی آب ریخته قالب را داخل آن گذاشته در فرگرم ۱۸۰درجه حدود ۱تا۱/۵ساعت میپزیم تا وقتی کمی روی پنیر طلایی شود. سپس فر را خاموش کرده حدود۳ساعت با درنیمه باز استراحت میدهیم .

دراین فاصله پوره توت فرنگی را با شکر روی حرارت میگذاریم تا گرم شود و شکر حل شود. پودر نشاسته را در آب سرد حل کرده به توت فرنگی اضافه میکنیم و هم میزنیم تا غلیظ شود وقتی چیز کیک کاملا” خنک شد .سس را روی آن ریخته یک شب در یخچال میگذاریم تا خوب ببندد .سپس با شکلات آبشده تزیین کرده و سرو میکنیم.
نکته:
۱- میتوانید برای زیر چیز از کیک استفاده کنید.

۲- میتوانید مواد پنیری را نصف کنید.
۳- میتوانید داخل سس توت فرنگی بجای پودر نشاسته از ۱/۲پودر ژله توت فرنگی که در۱/۲لیوان آبجوش حل کرده اید، استفاده کنید دراین صورت مقدار شکر را کمی کمتر کنید .

images

روش درست کردن چیز کیک توت فرنگی

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *