خانه / آرایشی و زیبایی / روش از بین بردن جای سوختگی روی پوست

روش از بین بردن جای سوختگی روی پوست

download (3)

اگر شما هم دچار سوختگی در قسمتی از پوست تان شده اید که جای آن باقی مانده است بخوانید در این پست روش از بین بردن جای سوختگی روی پوست در ادامه.

گاهی در اثر سوختگی، سلول‌های رنگدانه‌ساز از بین می‌روند که این مساله باعث روشن‌تر شدن رنگ آن نواحی پوست بعد از ترمیم می‌شود.

یکی از عوارض شایع سوختگی، تغییر رنگ محل سوختگی است که جای آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند اما علت این تغییر رنگ چیست و آیا راه‌حلی برای رفع آن وجود دارد یا نه؟ از نظر علمی، علت تیرگی پوست هنگام سوختگی این است که رنگدانه‌های لایه‌های سطحی پوستی که آسیب‌ دیده، آزاد می‌شوند و به لایه‌های عمقی‌تر نفوذ می‌كنند. ماكروفاژهای لایه میانی پوست این رنگدانه‌ها را می‌بلعند و در نتیجه پوست آن ناحیه تیره‌تر می‌شود. البته تغییر رنگ پوست بر اثر سوختگی محدود به تیره‌شدن نیست. گاهی در اثر سوختگی، سلول‌های رنگدانه‌ساز از بین می‌روند که این مساله باعث روشن‌تر شدن رنگ آن نواحی بعد از ترمیم می‌شود. در صورت قابلیت ترمیم پوست، ظرف مدت ۶ ماه تا یك سال رنگ پوست به حالت اولیه بازمی‌گردد ولی اگر در این مدت رنگ پوست به حالت اول بازنگشت، احتمال ترمیم آن كم است و برای برطرف کردن آن باید از تکنیک‌های درمانی جدید استفاده کرد.

اگر پوست محل آسیب‌دیده تیره‌تر باشد، لیزردرمانی برای برطرف کردن تیرگی موثر است. در این روش که چندمرحله دارد، طول موج‌های خاص لیزر باعث انهدام ماكروفاژهای ناحیه و پراكندگی تدریجی رنگدانه‌ها می‌شود.

لکه‌های روشن‌تر پوست را نیز می‌توان با استفاده از تاتوهای كمرنگ تا حد قابل‌قبولی برگرداند. البته تکنیک‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد که بسیار زمان‌بر است. مثلا پزشك متخصص می‌تواند در چند مرحله، قطعه‌های بسیار كوچكی از نواحی دیگر پوست بر‌دارد و آن را جایگزین نقاط آسیب‌دیده كند. البته از این روش بیشتر در درمان بیماری‌هایی مانند لك و پیس یا برص (ویتیلیگو) استفاده می‌شود.

بهترین درمان در همان چند هفته اول است برای از بین بردن لکه سوختگی .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *