خانه / آرایشی و زیبایی / راه های خلاصی از موهای زايد

راه های خلاصی از موهای زايد

hhh236بسیاری از خانم هااز داشتن موهای زاید در نقاط مختلف بدن رنج میبرند .در این قسمت سایت راههای مختلف چگونگی از بین بردن موهای زاید را برای شما عزیزان بیان میکنیم.

وجود موهای زائد در صورت، اصولا باعث بر هم زدن آرامش عصبی خانم‌ها می‌شود؛ البته بعضی خانم‌ها نیز یا پرمو هستند یا به طور غیرطبیعی با افزایش موی زائد در صورت مواجه می‌شوند. افزایش غیرطبیعی موی صورت می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد ولی شایع‌ترین علت آن مسائل ناشناخته و احتمالا وراثتی است. از جمله علل دیگر می‌توان به بیماری‌های غدد داخلی، کیست تخمدان و مصرف بعضی داروها و اختلالات هورمونی اشاره کرد که در این صورت، برای جلوگیری از افزایش موهای زائد صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و علت را برطرف کنید یا مصرف دارویتان را با صلاحدید پزشک قطع کنید.

در زمان حاملگی، موهای ظریفی پشت لب‌ها، چانه و گونه‌ها رشد می‌کند که چند ماه پس از زایمان خود به خود از بین می‌رود؛ بنابراین وجود آنها  نباید باعث ایجاد نگرانی شود. هنگام یائسگی نیز بعضی خانم‌ها، موهای صورتشان زیاد می‌شود که برای درمان آنها باید با پزشک متخصص زنان مشورت کنند تا در صورت لزوم، قرص‌های استروژنی تجویز کند یا دیگر درمان‌ها را در پیش بگیرد.

برای از بین بردن موهای اضافی صورت، روش‌های مختلفی وجود دارد که البته همه شما روش‌های رایج مثل استفاده از انواع وسیله‌ها برای از ریشه درآوردن موها یا مواد بی‌رنگ کننده را می‌شناسید. اما باید به چند نکته ـ که شاید تازه باشد ـ اشاره کنیم؛ هنگام استفاده از بی‌رنگ‌کننده‌ها یا انواع کرم‌ها و پودرهای موبر، معمولا توصیه می‌کنند که پوست را با آب و صابون بشویید که  مبادا چرب باشد. این کار پوست را کاملا بدون محافظ می‌کند و اگرچه تأثیر مواد بر آن فوری‌تر است اما پوست کاملا ملتهب و قرمز می‌شود و احساس سوزش شدیدی خواهید داشت. حالا اگر قبل از استفاده از این مواد، صورت را با کرم چرب کنید، خواهید دید که پوست بسیار کمتر قرمز می‌شود و آرام‌تر است؛ البته باید مواد را چند دقیقه بیشتر روی پوست نگه دارید.

این روزها همه این روش را می‌شناسند

الکترولیز یا سوزاندن: در این روش، ریشه مو را به وسیله جریان ضعیف الکتریسیته می‌سوزانند. اگر تعداد موهای زائد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترین راه درمان آن، سوزاندن است. این عمل باید توسط فرد مجرب انجام شود تا ریشه مو کاملا سوزانده شود و از رشد مجدد آن جلوگیری به عمل آید. ممکن است برای سوزاندن تمام موهای زائد نیاز به چند جلسه مراجعه باشد. پس از هر بار الکترولیز، محل آن را با پنبه الکلی تمیز کنید و پماد ویتامین A روی آن بمالید. این عمل موجب تسکین و تسریع التیام زخم‌ها می‌شود.
نکته: اگر کسی که کار الکترولیز را انجام می‌دهد، مهارت لازم را نداشته باشد یا شما مراقبت‌های لازم را دقیق انجام ندهید، جای موهای سوزانده شده حفره‌ها یا برآمدگی‌های بدمنظری به وجود می‌آید که آرزو می‌کنید کاش همان موهای قبلی را تحمل می‌کردید.

اشعه ایکس

استفاده از اشعه ایکس برای از بین بردن موهای زائد تقریبا منسوخ شده است، چرا که موجب آسیب پوستی می‌شود و روش مؤثر و بی‌خطری نیست!

یک راه تازه

به تازگی وسیله‌ای برای چیدن موهای بسیار نازک صورت به بازار آمده که شبیه مسواک برقی است اما سر آن تیغه‌های بسیار ظریف و تیزی دارد که موها و کرک‌های خیلی نازک را از ته قیچی می‌کند. این وسیله یک حسن بزرگ دارد؛ شما هیچ دردی حس نمی‌کنید و پوست به هیچ عنوان کشیده یا خراشیده نمی‌شود اما چون موها از ریشه بیرون نمی‌آیند سرعت رشدشان زیاد است و شما باید هریک هفته تا ۱۰ روز یک بارموها را از انتها قیچی کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *