خانه / آرایشی و زیبایی / راهکاری های برای سلامت مو و درمان مو آسیب دیده

راهکاری های برای سلامت مو و درمان مو آسیب دیده

2569.369

موی سالم چهره را زیبا و جذاب می کند بخوانید در این جا در مورد راهکاری های برای سلامت مو و درمان مو آسیب دیده با توضیحات کامل .

درمان موهای آسیب دیده و سوخته نیاز به صرف هزینه های بالا ندارد و میتوان مثل همیشه با طبیعی ترین راه و روش ها این مشکل موها را برطرف کرد و لطافت آنها را دوباره به دست آورد.

وقتی موهایی سالم داشته‌باشیم، اعتمادبه‌نفس بیشتری نیز خواهیم داشت و بیش از همه خودمان از زیبایی و درخشانی آن‌ها لذت خواهیم برد اما برای بسیاری از ما پیش آمده بعضی از هفته‌ها یا ماه‌ها احساس می‌کنیم موها طراوت خود را از دست داده‌اند و مثل همیشه به‌راحتی حالت نمی‌گیرند و ما را دچار مشکل می‌کنند. صاف‌کردن، فر‌کردن، رنگ کردن، هایلایت‌کردن،حالت‌دادن بیش‌ازحد و… همه می‌توانند به مرور به موها آسیب‌های فراوانی برسانند.

موهای آسیب دیده دیگر زیبایی و لطافت ندارند و هر زمان که در مقابل آینه موهایتان را می بینید دچار ناراحتی می شوید و با خود می گویید که ای کاش موهایم را رنگ نمی کردم و یا اینکه فر کردن موهایم کاری اشتباه بود. همه ی اینها را کنار بگذارید و به فکر رفع مشکل باشید و برای آن به راه حل هایی که در ادامه میخوانید خوب عمل کنید.

– از سشوار و اتو مو فاصله بگیرید:
فرکردن زیاد موها – اتو کشیدن برای صاف کردن موها و یا حالت دادن به آنها و یا استفاده از بیگودی و لوازمی که با حرارت مو را تغییر شکل می دهند کاملا برای موها مضر هستند و استفاده آن ها به طور مداوم توصیه نمی شود.

 

– موهایتان را قیچی کنید:
قیچی کردن نوک موها با جدا کردن بخش نازک مو شکل موها را بهتر می کند.

– به اندازه حمام بروید:
شستشوی زیاد موها باعث بدحالت شدن و نازک شدن موها می شود پس بهتر است هفته ای بیش از ۳ مرتبه موهایتان را شستشو نکنید.

– روغن های طبیعی استفاده کنید:
استفاده از روغن های گیاهی و مواد طبیعی برای زیبا کردن موها باعث تقویت موها نیز می شود همچنین با ترکیب آب و ژلاتین می توانید برای حالت دهی موهایتان ژل بسازید.

– تغذیه خود را جدی بگیرید:
حتما تا حالا در مطالب بسیاری خوانده اد که تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و تقویت موها دارد پس مصرف امگا ۳ و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

– با آب ملایم و سرد موها رابشویید:
شستشوی موها با آب داغ اصلا درست نیست و به موها آسیب می زند به خصوص اگر موهایتان آسیب دیده است آنها را با اب ولرم و سرد بشویید.

شستشوی موها با آب داغ اصلا درست نیست و به موها آسیب می زند

اگر مایل هستید به جای پرداخت هزینه‌های سنگین سالن‌های آرایشگری و خرید محصولات گرانقیمت برای ترمیم و بهبود موهای آسیب دیده خود، از روشی کارآمد و البته مقرون به صرفه‌تر استفاده کنید، به روش درمان آشپزخانه‌ای اطمینان کنید.

۱- تخم مرغ: برای کمک به تقویت و ترمیم آسیب‌های وارد شده به پیازهای مو و درخشان شدن موهایتان، ‌دو عدد تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید و بهم بزنید. سپس بعد از شستن موها با شامپو از این ترکیب بعنوان حالت دهنده استفاده کنید و اجازه دهید که مدت یک تا دو دقیقه قبل از آب کشی این ترکیب جذب موها می‌شود.

۲- مایونز: این چاشنی ساندویچی به نرم شدن رشته‌های خشک و زبر مو کمک می‌کند. یک فنجان مایونز را وقتی موها خشک است روی آنها بمالید و تا پوست سرتان ماساژ دهید. پس از حدود ۱۵ دقیقه می‌توانید موهایتان را آبکشی کنید.

۳- موز: پتاسیم موجود در این میوه به بهبود موهای خشک و آسیب دیده کمک می‌کند. مقداری موز را کوبیده و مثل پوره‌ای نرم آن را آماده کنید و موهای خود را با این ترکیب ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند سپس آبکشی کنید.

 

سایت ابانک : راهکاری های برای سلامت مو و درمان مو آسیب دیده

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *