خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت مو / ده اشتباه در استفاده از اتو مو

ده اشتباه در استفاده از اتو مو

2014.07.15.00.19.47بسیاری از خانم ها از اتو مو بیش از حد استفاده میکنند بدون توجه به این که بدون در نظر گرفتن ده اشتباه زیر آسیب شدیدی به موهای خود وارد می سازند.شما را در ادامه مطلب زیر با ده اشتباه آشنا می کنیم.

۱. از نرم کننده مو استفاده نمی کنید

پیش از استفاده از اتو مو، هنگامی که دوش می گیرید، مقداری نرم کنند مو به پایین موها زده و به مدت دو الی سه دقیقه نگاه دارید و سپس آبکشی کنید.

۲. پیش از اتو مو از محافظ مو استفاده نمی کنید

مرحله قبل از استفاده از اتومو، استفاده از اسپری محافظ حرارتی روی موهای مرطوب است. این اسپری ها مانند یک زره دربرابر حرارت اتو عمل کرده و رطوبت و سلامت مو را حفظ می کند.

 ۳. از بالاترین درجه حرارتی در اتومو استفاده می کنید

نباید درجه حرارت اتو شما خیلی پایین و خیلی زیاد باشد. ممکن است اتو موی شما بتواند تا ۴۰۰ درجه نیز بالا رود ولی لزومی ندارد شما از بالاترین درجه گرما روی موهای خود استفاده کنید.

 ۴. موهای خیس و مرطوب را اتو می کشید

ایست!این کار را انجام ندهید، موهای شما باید در هنگام استفاده از اتو مو کاملا خشک باشد در غیراین صورت موها می سوزد و آسیب زیادی به آن ها خواهد رسید. مهم نیست چقدرعجله دارید، اگر وقت طبیعی خشک شدن آنها را ندارید دست کم با سشوار آن ها را خشک کنید.

 ۵. موها را تقسیم نمی کنید

چه در هنگام سشوار و چه اتو کشیدن مو یکی از مراحل مهم تقسیم بندی مو است. به گزارش پرشین وی چرا که اگر لایه های ضخیمی از مو را بردارید، به درستی صاف نمی شود و پشت آن ها فر یا تاب دار باقی خواهد ماند.

  ۶. اتو مو را تمیز نمی کنید

بسیاری از شما نمی دانید که اتو مو باید تمیز شود. آیا تاکنون به این فکر کردید که تمام چربی ها و گرد و غبار کجا می رود؟ وقتی اتو مو خنک شد، با استفاده از آب گرم یا الکل به آرامی صفحه اتو را تمیز کنید.

 ۷. از اتو مو سرامیکی استفاده نمی کنید

اگر می خواهید تا آنجا که می شود از موهایتان محافظت کنید باید از اتوهای سرامیکی استفاده کنید. حرارت به طور مساوی در سطح مو پخش می شود و کمتر باعث موخورده و آسیب مو می شود. برخی از اتوهای نامرغوب نیز هستند که فلزی است و تنها از سرامیک پوشیده شده است، پس بهتر است در خرید و انتخاب اتو مو دقت کنید.

۸. پتانسیل چند کاره بودن اتو مو را نادیده می گیرید

اتو مو می تواند قابلیت های یک اتو را نیز داشته باشد، به گزارش پرشین وی بنابراین می توانید از آن برای اتو کردن درزهای چروک پارچه، یقه های ناصاف استفاده کنید، گرچه باید بدانید در استفاده از آنها نیز همانند اتو باید مراقب باشید چرا که می تواند لباس را بسوزاند!

  ۹. زیاد از اتو مو استفاده می کنید

استفاده هرروزه از اتو مو به هیچ وجه سالم نیست، چرا که تمام ویتامین های موجود در مو را از بین خواهد برد بنابراین استفاده از آن را حداکثر تا ۲ الی ۳ بار در هفته کاهش دهید.

 ۱۰. به شیوه غلط از اتو مو استفاده می کنید

شیوه غلط آن است که فشارهای زیادی با اتو روی یک تکه مو وارد می کنید، درعوض باید یک تکه مو را به آرامی اتو بکشید و سپس تکه بعدی را بردارید.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

درمان ریزش مو با طب سنتی و گیاهان دارویی

چه چیزی بهتر از گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو مفید است؟ در این مقاله ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *