خانه / آرایشی و زیبایی / خوردن میوه و پیشگیری از سفیدی مو

خوردن میوه و پیشگیری از سفیدی مو

mive2_162262

همیشه میوه ها برای سلامتی انسان در اولویت بوده اند تحقیقات ثابت کرده اند که میوه ها از سفیدی مو جلوگیری میکند.در ادامه مطلب زیر در این رابطه بیشتر بدانید.به گفته یک متخصص پوست، مو و زیبایی، خوردن مداوم برخی از میوه‌ها به دلیل وجود ویتامین‌های خانواده b و همچنین آنتی‌اکسیدان نسبتاً بالایی که در آنها هست، می‌تواند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کند.

رضوانی گفت: سفیدی زودرس مو در سفیدپوستان قبل از سن ۲۰ سال و در سیاه‌پوستان زیر ۳۰سالگی است . این متخصص پوست و مو افزود: سلول‌های رنگ‌دانه‌ساز مو عمر کوتاه‌‌تری نسبت به سلول‌های ساختمان‌ساز مو دارند، به همین دلیل افراد با افزایش سن علی‌رغم اینکه موی زنده‌ای دارند و موهایشان رشد می‌کند رنگ موهایشان به سمت سفیدی می‌رود یعنی عمر سلول رنگ‌دانه‌ساز موجود در جوانه‌های رشد مو تمام شده است و در نتیجه موهای فرد دیگر رنگ دانه ندارند و سفید هستند.

وی اضافه کرد: افسردگی و رشد سفیدی مو با هم در ارتباط است و می‌تواند روند سفیدی مو را تشدید کند و کسی که گرفتاری و مشغله‌ی کاری دارد بعد از مدتی موهایش تا حدودی رو به سفیدی می‌رود. نکته دیگر در رابطه با تغذیه است همین‌طور وجود ویتامین‌‌های خانواده‌ی b و میوه‌های قرمز مانند انار، انگور و خرمالو و تمشک و گریپ‌فروت و … که از آنتی‌اکسیدان خوبی برخوردار هستند می‌توانند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *