خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / خاک قلیایی را به روش ارگانیک اصلاح کنید

خاک قلیایی را به روش ارگانیک اصلاح کنید

IMG13291824معمولا برای جلوگیری از اثرات زیانبار خاکهای شور و قلیا ، آنها را به راههای مختلف اصلاح می‌کنند تا گیاهان مختلف قادر به تحمل این خاکها باشند.درادامه مطلب زیر به شما نشان د اده میشود که خاک قلیایی را به روش ارگانیک اصلاح کنید.

دستورالعمل‌ها

  1. از PH خاکی که گیاهانتان را در آن می‌کارید، مطلع شوید. کیت مخصوص تست PH معمولاً در وزارت کشاورزی شهرتان و برخی از مراکز باغبانی موجود است. با استفاده از دستورالعمل‌های موجود در کیت، می‌توانید PH خاکتان را تعیین کرده و از اسیدی یا قلیایی بودن آن مطلع شوید.
  2. اگر خاکتان قلیایی است به آن کُمپوست بیافزایید. کمپوست حاصل تجزیه مواد گیاهی است و غنی از مواد آلی و مواد مغذی است. این ماده باعث کاهش pH خاک می‌شود.
  3. قدری ذغال سنگ نارس (تورب) به خاک بیافزایید. این ماده بسیار اسیدی است و PH خاک را کاهش می‌دهد.
  4. تعدادی بوته گندم زمستانه یا چاودار در باغ خود بکارید (این کار را به خصوص در مناطقی که محل کشت سبزیجات است، انجام دهید). اجازه دهید که این محصولات تا قبل از کاشت بهاره در آن محل رشد کنند. محصولاتی که بدین منظور استفاده می‌شوند «کود سبز» نامیده شده و تا حد زیادی به غنی سازی خاک کمک می‌کنند.
  5. مقداری کود حیوانی (که کاملاً تجزیه شده است) به خاکتان بیافزایید. کود تازه حیوانی (که هنوز کامل تجزیه نشده) گیاهان را خواهد سوزاند. این کود را می‌توانید در پاییز در منطقه‌ای در بالایِ باغتان پخش کرده و سپس در فصل بهار آنها را به سمت باغ شخم بزنید؛ همچنین می‌توانید کود را در یک ظرف مخصوص تجزیه کود نگهداری کنید تا کاملاً تجزیه شود و سپس در فصل بهار آن را به صورت ایمن و با خیال راحت به خاک باغتان اضافه کنید.
مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.ehow.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *