خانه / آرایشی و زیبایی / بهترین روش برای شستن موی سر

بهترین روش برای شستن موی سر

ap_1418645978

شاید بگویید این که خیلی راحت است اما لازم است بدانید بیشتر این شوره های سر از روش نادرست شستن مو می باشد در این جا بهترین روش برای شستن موی سر را بیان می کنیم

 مراحل شستشوی موی سر بشرح زیر می باشد:
۱- اجازه دهید موها یتان برای حدود یک دقیقه به طور کامل با آب خیس بخورد . از درجه حرارت متوسط آب استفاده نمایید تا شما را نسوزاند
۲- مقدار کمی از شامپوی تاژ طلائی را (نه بیش از حد) روی کف دست ریخته و سپس بر روی ناحیه پوست سر خود را ماساژ دهید .و اجازه دهید کف حاصل از شامپوی تاژ طلایی در سراسر موی شما پخش شود.
برای ماساژ دادن بهتر سر خود و شامپوکردن صحیح پوست سر و موی خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید .اما نه بیش از حد.
۳- موی خود را بطور کامل آبکشی نمایید تا زمانیکه آب بدون حباب شود.
۴- اگر شما بخواهید میتوانید دوباره موهای خود را با شامپو تاژ طلایی بشویید تا زمانیکه موهای شما کاملا ” پاک و براق شود.
۵- شما می توانید از یک شانه تخت و یا از انگشتان دست خود استفاده کنید. شانه باعث میشود تمام گره های موی شما باز شده و موی شما صاف شود . این بسته به طول موی شما دارد.
۶ – برای آبکشی کردن حدود دو دقیقه خوب است.
۷- پس از چند دقیقه، آبکشی را متوقف نمایید تا زمانی که مطمئن شوید آب در حال پایین آمدن فاقد هرگونه کف و حباب می باشد و شستشو را پایان دهید.
۸- موی خود را خشک نمایید. اگر خشک کن شما حوله است با حوله زیاد موها را مالش ندهید زیرا به موی شما صدمه وارد می نماید . در عوض به آرامی و آهسته موهای خود را درون حوله مچاله نموده و آب اضافی را بگیرید.
توجه داشته باشید اگر با حرارت موهای خود را خشک می کنید حرارت خشک کن می تواند به موهای شما آسیب برساند. سعی کنید از این روش برای خشک کردن کمتر استفاده نمایید.

 

ساختمان و طبیعت پوست و مو بسیار پیچیده است
– آیا جنس موی خود را میشناسید؟
– با وجود شستشوی مکرر ،روزانه بعد از شستشو به تدریج مویتان چرب میشود؟و در آخر روز،غلافی از چربی بر روی موی خود حس می کنید؟
پوست سر شما خشک و مویتان چرب است و بخاطر شستشوی مکرر غدد چربی کنار ریشه موهایتان برای جبران خشکی پوست شروع به ترشح چربی میکند و مویتان چرب میشود.
بر روی پوست سرشما پوسته هایی ایجاد میشود که با دندروف یا شوره کاملاً متفاوت است و نبایستی با آن اشتباه کنید. دندروف یا شوره سر بایستی دارودرمانی(فارماکولژیک) شود ولی پوسته‌های ناشی از خشکی پوست سر و موی چرب با رعایت دفعات شامپو کردن و انتخاب شامپوی مناسب برطرف میشود و احتیاج به درمان با مواد شیمیایی ندارد،در شامپو تاژ طلایی مخصوص موهای چرب مواد مخصوصی برای حفظ رطوبت پوست سر وجود دارد .
– با هفته ای یکبار شستشو فقط در آخرین روزها احساس چرب شدن موهایتان را دارید ؟
موی شما خشک است و بایستی با شامپوی مناسبی که رطوبت کافی به موی شما بدهد موی سرتان را شستشو دهید.
در شامپو تاژ طلایی مخصوص موهای خشک موادی تأمین شده که علاوه بر پوست سر به حفظ تخلخل طبیعی موی شما و رطوبت آنها نیز کمک میکند .
– با هفته ای دو یا سه بار شستشو کاملاً راحتید و همواره احساس پاکیزگی و موی غیر چرب دارید؟
پس موی شما نرمال است و همان فاصله هر دو سه روز یکبار شستشو با شامپویی که کیفیت مطلوب دارد مانند شامپو تاژ طلائی کافی است.
از نظر فیزیکی ممکن است موی شما :
۱-نازک،ظریف و شکننده باشد،که معمولاً اینگونه موها از گروه خشک هستند و می‌توانند به دلیل ظاهری دارای شکلی مجعد یا فر باشند.(موی وز کرده با فر بسیار ریز-فر ریز(
۲-متوسط و مقاوم باشند که معمولاً موهای نرمال چنین حالتی دارند.این گروه از موها می‌توانند دارای فر متوسط –فردرشت- یا جعد وتاب مختصر باشند.
۳-صاف یا ضخیم وبراق باشند که معمولاً موهای چرب چنین حالی دارند.
برای داشتن موهای سالم و زیبا فقط رعایت نحوه شستشو و انتخاب شامپو کافی نیست ،نوع تغذیه شما در سلامت مویتان معجزه میکند:
انواع مغزها،ویتامین ها ،میوه‌جات و سبزیجات و لبنیات به سلامت موی شما کمک میکند.سیگار، مشروبات الکلی و قند و نمک بیش از حد موهای شما را شکننده ،کدر ساخته و با چربی غیر عادی بد حالت میکند.

۴-موهای شما می تواند حجیم (اصطلاحاً پرپشت) و یا نازک و ضعیف (اصطلاحاً کم پشت) باشد.
۵-موی سالم پوروزیتی(تخلخل) کافی برای حفظ رطوبت دارد و موی آسیب دیده با تخلخل بیش از حد نمی تواند رطوبت لازم را حفظ نماید.

بهترین روش برای شستن موی سر : با رعایت موارد ذکر شده موهایی جذاب و زیبا داشته باشید .

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *