خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / با کرباس از سرمازدگی گیاهان محافظت کنید

با کرباس از سرمازدگی گیاهان محافظت کنید

10202سرمازدگی در فصل رویش و در دماهای بالای صفر اتفاق می‌افتد، در صورتی که یخ‌زدگی در فصل رویش و یا زمستان و در دماهای زیر صفر اتفاق می‌افتد.درادامه مطلب زیر خواهید دید که چگونه با کرباس از گیاهان محافطت کنید.

استفاده از کرباس برای محافظت از گیاهان

پوشش گیاهان با کرباس می‌تواند آن‌ها را از سوز سرما و همچنین مشکلات ناشی از ترکیب نور خورشید و از دست دادن رطوبت خاک، حفظ کند. استفاده از کرباس بهتر از پلاستیک است زیرا سبب می‌شود تا گیاه بتواند از هوای موجود در اطراف خود به راحتی تنفس کند و گرمای خود را از دست ندهد.

پوشش گیاهان با کرباس

برای پوشش گیاهی با کرباس، سه یا چهار پایه چوبی در اطراف بوته قرار دهید، اجازه دهید گیاه فضایی را برای رشد بیشتر داشته باشد. یک یا دو لایه از کرباس را دور پایه‌ها بپیچید. مراقب باشید تا کرباس به شاخ و برگ گیاه نچسبد زیرا اگر کرباس در سرما مرطوب شود یا یخ بزند به گیاه آسیب می‌زند.
به محض این‌که آب و هوا بهتر شد، کرباس را از روی گیاه بردارید. پایه‌های چوبی را برندارید تا در صورتی که هوا دوباره سرد شد بتوانید به سرعت کرباس را روی گیاه‌تان بکشید. در بهار و زمانی که مطمئن شدید دیگر سرما بروز نمی‌کند، پایه‌ها را بردارید.

چه گیاهانی نیاز به کرباس دارند؟

همه گیاهان در طول زمستان نیاز به محافظت ندارند، اگر در زمستان آب و هوای منطقه شما، خیلی سرد نیست و احتمال بروز یخبندان را نیز نمی‌دهید؛ تنها با یک لایه مالچ می‌توانید گیاه‌تان را تقویت کنید. با این حال، کرباس در صورتی که دمای هوا افت غیرمنتظره‌ای کند، برای گیاهان شما بسیار سودمند است.
نیاز به حفاظت به نوع گیاه نیز بستگی دارد، برای نمونه گیاهان پایا، از انواع گیاهان مقاوم در برابر سرما هستند اما همین گیاهان نیز ممکن است درصورتی که در خاک خیس یا ضعیف با زهکشی نامناسب کاشته شده باشند دچار مشکل شوند.
اغلب نهال‌ها و درختچه‌های تازه کاشته شده بهتر است از اولین تا سومین زمستان کامل محافظت شوند، این کار باید تا زمانی که آن‌ها تحمل سرمای زمستان را داشته باشند، ادامه پیدا کند. درختچه‌های همیشه سبز با برگ‌های پهن یا سوزنی مانند آزالیا، کاملیا و گل صد تومانی نیاز به پوشش در سرمای شدید هستند.
برخی گیاهان گلدانی که بیشتر در معرض سرما هستند، شاید نیاز به استفاده از چندین لایه کرباس برای محافظت از ریشه داشته باشند.

مترجم: کوروش نظری
منبع: www.gardeningknowhow.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *