خانه / آرایشی و زیبایی / با این 7 روش موهای خود را براق و مقاوم کنید

با این 7 روش موهای خود را براق و مقاوم کنید

download

با شروع فصل تابستان موها به دلیل رفتن به استخر و کلر و یا آفتاب و آب شور شادابی خود را از دست بدهد و دیگر براق و مقاوم نباشد در این جا با این ۷ روش موهای خود را براق و مقاوم کنید بیان می کنیم .

چرخش ۳۶۰ درجه‌ای انجام دهید‌.

مک دوگال می‌گوید برای باز سازی مو‌های آسیب دیده باید ۳ بخش میکروسکوپی آنها را درمان کنید‌. برای هدف قرار دادن بخش C که در اعماق غشای مو قرار دارد نیاز به محصولی دارید که اسید‌لاکتیک داشته باشد‌. لایه بیرونی‌تر که B می‌باشد‌‌، نیاز بهکراتین و سرامید دارد تاخود را باز سازی و مستحکم کند‌. در انتها‌، منطقه A نیاز به چربی برای نرمی کوتیکل‌ها و ایجاد لایه‌ای محافظ برای حفظ مواد مغذی دارد‌. برای داشتن مویی سالم‌، باید به نیاز‌های هر منطقه رسیدگی کنید‌. او به روشی راحت برای دسترسی به تمام مواد لازم برای مو‌هایتان اشاره می‌کند‌:‌” محصول L’Oréal Professionnel Absolut Repair Lipidium موهای خشک را با استفاده از فن‌آوری Lipidium که تمامی مناطق مو را هدف قرار می‌دهد‌، ترمیم و بازسازی می‌کند‌”‌.

نیاز موی خود را بدانید‌.

جینی سی‌فو‌، طراح مدل موی هنرمندان می‌گوید‌:‌‌ “به یاد داشته باشید‌: موهای ظریف‌تر نیاز به پروتئین بیشتری برای استحکام و پرپشتی دارند‌. موهای درشت تر‌ نیاز به مرطوب‌کننده و لوسیون برای تغذیه کوتیکل‌ها و نرم و لطیف شدن‌ دارند‌. نرم‌کننده‌هایی که قبل از شستشو باید مدتی روی مو‌ها بمانند برای مو‌های بلند بهترند.‌‌”

موی خود را مرتب کنید‌.

پایان تابستان وقت بسیار مناسبی برای اصلاح، تمیز کردن وتغییر مدل موی شماست‌. چو می‌گوید‌:‌ “لزومی ندارد این تغییرات شدید باشد‌، اما فصل جدید زمان مناسبی برای کوتاه کردن موهاست‌.” کوتاه کردن موهای آسیب دیده اولین قدم برای داشتن موهایی سالم است‌. به علاوه‌، با مدل جدیدی پاییز خود را شروع می‌کنید.

خود را برای فصل جدید آماده کنید‌.

حالا که صحبت از پاییز شد‌، با تغییر آب و هوا‌، شما هم مدل موی خود را تغییر دهید‌. سی‌فو می‌گوید‌:‌”سعی کنید با تغییر آب و هوا محصولات آر‌ایشی خود را تغییر دهید تا با نیاز موهایتان همگام باشد.‌‌‌” اگر هوا خشک‌تر شد‌‌، شما به گیسوانتان رطوبت اضافه کنید‌. چو برای این کار اسپری مرطوب کننده‌ با ترکیب روغن طبیعی مثل روغن ماکادامیا را پیشنهاد می‌کند‌! آرایشگر موی هنرمندان‌، کاری هیل نیز پیشنهاد می‌کند تا از یک روش یک شبه استفاده کنید تا موی خود را درمان کنید‌. او محصول درمان یک شبه‌ی پایدار L’Oréal Paris را دوست دارد‌.

در برابر حرارت از مو محافظت کنید‌.

با آمدن پاییز حتما مثل گذشته در صورت دوری از ابزارهایی حرارتی مثل اتو و سشوار خود در فصول گرم‌، مجددا از آنها با تمام توان استفاده خواهید کرد‌. مکدوگال یادآوری می‌کند که همیشه از موهای خود با پرایمر محافظت کنید تا موها را تغذیه کرده و از آن‌ها در برابر حرارت محافظت کنید‌. همیشه به یاد داشته باشید‌، وقتی بحث سلامتی مو‌ها مطرح می‌شود‌، حرارت هرچه کمتر باشد‌، بهتر است‌. چو می‌گوید‌:”سعی کنید استایل موها را به مدت بیشتری حفظ کنید تا هرچه کمتر از وسایل گرمازا روی موها استفاده کنید.”

حالت کشسانی را به موی خود بازگردانید‌.

سی‌فو می‌گوید‌:” کشسانی مو‌ها عاملیست که باعث مقاومت آنها می‌شود‌. بدون آن‌، موهایتان می‌شکند و می‌ریزد‌ که باعث می‌شود تا سخت‌تر حالت بپذیرد‌. علاوه بر استفاده از محصولات درمانی بطور هفتگی‌ مکمل‌های حاوی biotin هم به بازگرداندن کشسانی و سلامتی مو کمک می‌کند‌. مجددا، سعی نکنید هر روز از وسایل گرمایشی استفاده کنید‌‌.” این کار به راحتی حالت کشسانی مو را ازبین می‌برد و باعث شکستن آن می‌شود.‌”

رنگ موهای خود را احیا کنید‌.

با اثرات مخرب اشعه ماورای بنفش‌، رنگ مویی که استفاده می‌کنید از زرق و برق می‌افتد‌. مک دوگال اشاره می‌کند مو‌های بلوند ممکن است برنجی یا خاکستری شود‌، موی قرمز طراوت خود را از دست داده و محو می‌شود و موی سیاه روشن‌تر شده و در پس‌زمینه رنگ‌های برنجی‌، قرمز و مسی نشان می‌دهد. بطور کلی رنگ زیبایتان محو خواهد شد‌. هیل برای جلوگیری از آسیب بیشتر مو‌ها در اثر رنگ‌گذاری بیش از حد و زود به زود پیشنهاد می‌کند‌ تا از اسپری نگهدارنده رنگ مو استفاده کنید. چو می‌گوید‌:” اینکار هم ارزان‌تر از رنگ کردن مجدد است و هم علاوه بر رنگ اصلی مو‌ها‌ به آنها درخشش نیز می‌دهد‌.”

قبل از رنگ‌کردن با آرایشگر خود صحبت کنید و او را در جریان ماجرای موهایتان قرار دهید‌. هیل می‌گوید‌: باید آرایشگری داشته باشید که حد و حدودی را برایتان مشخص کند و نوع و نیاز مویتان را بشناسد‌. بله ما همه دوست داریم رنگ‌های مختلفی را امتحان کنیم‌، اما با درایت.” مطمئن باشید همیشه از محصولاتی استفاده می‌‌کنید که از رنگ مویتان محافظت می‌کند‌، مثل نرم‌کننده و شامپو مخصوص رنگ‌.

 

با رعایت و انجام نکات بیان شده در فصل تابستان هم موهایی زیبا و جذاب داشته باشید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *