خانه / آشپزی / آموزش تصویری لازانیا لقمه ای شکل گل

آموزش تصویری لازانیا لقمه ای شکل گل

lasagna-piece-shape-flower-5

 

می خواهید لازانیا را مجلسی تر درست کنید که سرو آن راحت باشد همراه ما باشید با آموزش تصویری لازانیا لقمه ای شکل گل در ادامه مطلب .

آموزش تصویری لازانیا لقمه ای شکل گل ، مواد لازم:
لازانیا
سس گوشتی
پنیر پیتزا
سس بشامل (سس سفید)
نمک، فلفل، آویشن

 

آموزش تصویری لازانیا لقمه ای شکل گل :
برای پخت لازانیا لقمه ای ابتدا مواد گوشتی (یا غیرگوشتی) مون رو مثه مایه ماکارونی آماده می کنیم.

من پیاز رو توی گوشت رنده می کنم و هم می زنم و درش رو میذارم و وقتی آب انداخت درش رو بر میدارم. خیلی کم روغن، کمی نمک، فلفل، رب گوجه و ادویه داخل بسته لازانیامی ریزم . قارچ، فلفل دلمه هم می تونین بریزین. دقت کنین که نباید روغن داشته باشه و چرب بشه. اگه اینجور بود، کجش کنین تا روغن اضافیش بره.

وقتی آماده شد می ذاریمش کنار . توی یه دیگ بزرگ و جادار آب و روغن و نمک با کمی زرچوبه میریزم و میذارم روی گاز تا جوش بیاد. بعد ورقه های خشک لازانیا رو توش میندازم و میذارم تا بازم به جوش بیاد. این زمان روی بسته بندیش نوشته شده. باید کاملا نرم و پخته بشه ولی پاره نشه. بعد آبکش می کنم و میذارم آبش بره.

حالا بریم سس سفید رو درس کنیم:

مقداری کره (۵۰ گرم) رو توی یه دیگه کوچک می ریزیم و وقتی آب شد ۲ قاشق پر آرد سفید توش می ریزیم و تفتش میدیم. حالا یه لیوان شیر گرم رو آروم آروم توش می ریزیم و روی حرارت ملایم مرتب هم می زنیم. نمک و فلفل هم می زنیم . این سس باید به غلظت ماست شل باشه. اما من کره نمی ریزم، چون با توجه به پنیر پیتزا دیگه خیلی چرب میشه و دوست نداریم. من آرد و شیر رو خوب مخلوط کردم تا حل بشه و گلوله نداشته باشه. بعد نمک و فلفل می زنم و میذارم روی گاز و هم می زنم مرتب تا پخته بشه. تو این مرحله یه تیکه پنیر گودا هم اگه داشته باشم توش میندازم.

خب همه مواد رو همراه با سس کچاپ و پنیر پیتزا رو کنار دستمون میذاریم. فر رو روی ۲۰۰ درجه روشن می کنیم. ظرف سرو رو کمی چرب می کنیم و دو سوم سس سفید رو توش می ریزیم. ورقه های لازانیا اگه خیلی آبشون بره و خشک بشن چسبناک میشن و کار باهاشون سخته پس اگه زمان زیادی ولشون کردین به امون خدا و اینجوری شد کافیه یه بار آب بریزین روشون و بذارین آبشون بره..نباید خیلی خشک و نه خیلی خیس باشه. خیس بودنش هم دردسری برای پیچیدنش میشه.

lasagna-piece-shape-flower-2

خب روی تخته کار یه ورق لازانیا رو میذاریم. یکم سس کچاپ روش می ریزیم و یه قاشق از مایه گوشتی رو روش می ریزیم. کمی هم پنیر، مثل شکل دیگه!

lasagna-piece-shape-flower-3

حالا از سمت خودمون شروع می کنیم به رول کردن و دقت می کنیم که خوب محکم بپیچیم که مواد داخلش شل و ول نشه و بیرون نریزه. وقتی رولمون آماده شد با چاقو دو نیم می کنیم.
حالا رولها رو چبیده به هم و از کنار ظرف می چینیم. چون لازانیای من اطرافش پلیسه ایه، از سطح صافش چیدم (یعنی از محل برش)

lasagna-piece-shape-flower-1

همه رول ها رو به همین شکل آماده می کنیم و توی ظرف می چینیم. این کار کمی زمان بره .
وقتی همه رولها رو چفت هم چیدیم (این چفت بودن خیلی مهمه ها) بقیه سس رو اطرافشون می ریزیم و بسته به سلیقه مون مقداری پنیر پیتزا هم روشون میریزیم و می ذاریم توی فر.
نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه (کم و زیادش رو چک کنین خودتون) توی فر می مونه. بعد حرارت بالا رو هم میشه روشن کرد تا روش طلایی بشه

lasagna-piece-shape-flower-4

وقتی از فر خارج کردین بذارین از حرارت بیفته بعد ببرین سر سفره. به راحتی هم سرو میشه و رولهاش جدا میشه…

آموزش تصویری لازانیا لقمه ای شکل گل

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *