خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه کاشت ترخون

آشنایی با نحوه کاشت ترخون

ترخون11ترخون یا تلخون (Artemisia dracunculus گیاهی پایا به ارتفاع ۳۰ سانتیمتر تا یک متر است و دارای برگ‌های ساده به رنگ سبز است. برگ‌های قاعده ساقه آن به ۳ لوب تقسیم می‌شود و کاپیتول‌های آن کوچک و به رنک سبز و خوشه‌ای است. تکثیر آن از طریق پیدایش جوانه‌ها در ریزوم گیاه صورت می‌گیرد . قسمت مورد استفاده ترخون برگ‌ها و سر شاخه‌ها جوان گیاه است. از ترخون برای طعم‌دار کردن خوراکی‌هایی مثل شور نیز استفاده می‌شود.درادامه مطلب زیر با نحوه کاشت ترخون آشنا شوید.طریقه کاشت ترخون: ترخون یک بوته چند ساله است که ۳۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر عرض دارد. از ویژگی‌های مهم این گیاه آسان بودن کاشت و نگهداری و شاخ و برگِ زیبایِ آن است. این گیاه به نورِ کاملِ خورشید نیاز دازد، البته می‌تواند در نورِ نسبتاً کامل نیز به رشدِ خود ادامه دهد. ترخون هم در گلدان و هم در باغ به منظورِ مرزبندی کاشته می‌شود.
ترخون فرانسوی با حالتِ زیبا و برگ‌های سبزِ مایل به خاکستریِ خود، بوته‌های زیبایی را در مرز باغ ایجاد می‌کند. این گیاه با عطر و طعمِ دلپذیرِ خود در تهیه سس‌ها و غذا‌های فرانسوی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این گیاه
در خاک غنی به سرعت سر بیرون آورده و تنها با اندکی مراقبت به خوبی رشد می‌کند. برایِ رشدِ بهترِ گیاه، ساقه‌هایی که گل دارند را جدا کنید. تنها با داشتنِ خاکِ غنی و یک پنجره رو به آفتاب، شما می‌توانید این گیاه را در خانه نیز رشد دهید. اگر نور به اندازه کافی نباشد، ساقه‌ها پراکنده شده و برگ‌ها طعمِ تندِ خود را از دست می‌دهند، اما هنوز هم می‌توانید طعمی مشابه شیرین بیان را در آن حفظ کنید. در باغ کاشتن گل‌های زنبق، بوته‌های زرشکی و گل‌های نیلوفر در کنارِ بوته هایِ ترخون، منظره‌ای چشم نواز به وجود می‌آورد. در مناطقِ سرد شاخه‌های گیاه را در پاییز کوتاه کرده و پس از اولین یخبندان مالچ و کود گیاهیِ فراوانی در اطراف بوته ترخون بریزید تا گرم بماند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *