خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه پرورش گیاه فیلودندرون

آشنایی با نحوه پرورش گیاه فیلودندرون

با-گیاه-فیلودندرون-اکسی-کاروم-یا-فیلودندرون-اسکاندنس

فیلودندرون اسکاندنس(نام علمی: Philodendron hederaceum) نام یک گونه از تیره گل‌شیپوریان است.درادامه مطلب زیر با نحوه پرورش گیاه فیلودندرون آشنا خواهید شد.

این گل‌ها رشد آسانی دارند و گیاهان آپارتمانیِ بسیار زیبایی هستند. در واقع بین گیاهان آپارتمانی آسان‌ترین رشد را دارند. آن‌ها در شرایط خانه شما رشد می‌کنند و به نگهداری کمی نیاز دارند. فیلودندرون‌ها به خاطر برگ‌های‌شان کاشته می‌شوند زیرا سایز‌های متنوعی دارند. این گیاهان به نور کمی برای رشد نیاز دارند. به همین دلیل می‌توانید آن‌ها را در هر اتاقی که دوست دارید، قرار دهید.

آن‌ها حتی در گلدان‌های رومیزی و سبد‌های آویزان نیز رشد می‌کنند. هنگامی که در گلدان هستند به آن‌ها اجازه دهید تا در اندازه دلخواه رشد کنند و هر رشد جدید و ریشه هوایی را بر چینید. 
آیا می‌دانستید فیلودندرون‌ها سمی هستند؟ کودکان خود را از تماس با آن دور نگه دارید! 
توزیع و تکثیر
آن‌ها می‌توانند با قیچی زدن و ریشه‌های هوایی گسترش یابند. قلمه‌ها باید ۲ تا ۳ گره ریشه کوچک داشته باشند. قلمه‌ها را در شیشه‌ای که تا نصف با آب پر شده قرار دهید. اجازه دهید تا ریشه‌ها به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر یا بیشتر رشد کنند، سپس آن‌ها را به یک گلدان یا محفظه انتقال دهید. قلمه‌ها می‌توانند مستقیماً در خاک کود دار قرار داده شوند. از خیس بودن خاک اطمینان حاصل پیدا کنید. ما ریشه زدن در آب را توصیه می‌کنیم. 
طریقه رشد
این گل‌های شیپوری پیچی آمریکایی مراقبت آسانی دارند. آن‌ها به خاکی نیاز دارند که خوب زهکشی شده باشد و مقدار زیادی مواد معدنی غنی داشته باشد. تقویت کننده مایع را هر ۳-۲ هفته در خواست کنید تا به خوبی رشد کند. 
آن‌ها در شرایط سخت و خیلی پایین عملکرد خوبی دارند و در هر کدام از اتاق‌های منزل رشد می‌کنند. 
برگ‌های گیاه باید هر ماه با اسفنج خیس یا پارچه تمیز شود؛ این کار گرد و خاک را از برگ‌ها دور می‌کند زیرا روی برگ‌های بزرگ و براق آن بسیار به چشم می‌خورند. در آب و هوای خشک گیاه را هر چند روز یک بار با آب‌ تر کنید تا برگ‌ها را زنده و پویا نگه دارد. 
این گیاه می‌تواند در باغچه هم رشد کند یا در بهار به خارج از محیط خانه منتقل شود. آن‌ها مستعد یخ زدگی هستند، بنابراین مطمئن شوید آن‌ها را پس از سپری شدنِ آخرین یخبدان در منطقه‌تان، در بیرون قرار می‌دهید و قبل از اولین شروع سرما به خانه می‌آورید. 
حشرات و بیماری‌ها

آن‌ها عموماً مشکل خاصی ندارند. شته، کرم‌های ریز و سایر حشرات ریز به گیاه آسیب می‌رسانند. برگ‌ها را با یک پارچه مرطوب آغشته به صابون حشره کش پاک کنید تا مشکلات به حداقل برسد.

مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.ehow.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *