خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه پرورش گیاهان در خوابگاه

آشنایی با نحوه پرورش گیاهان در خوابگاه

100870187014اصولا فضای خوابگاهها فضای دلگیری است واین نیاز به کاشتن گیاهانی بسیار زیبا در فضای خوابگاههادارد درادامه مطلب زیر با نحوه پرورش این گیاهان در خوابگاه آشنا خواهید شد.

زندگی دانشجویی می‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد. شما نیمی از روزها را در کلاس درس و نیمی دیگر را در کتابخانه سپری می‌کنید. با این حال، این فرد محصل که دائما در تنش است می‌تواند از اثرات آرامش بخش گیاهان در فضای خوابگاه بهره ببرد. گیاهان یک وسیله‌ی تزئینی قابل دسترس در اتاق خوابگا‌ه‌ها هستند، به تهویه‌ی هوای اتاق کمک کرده و همچنین باعث ایجاد سر زندگی در محیط‌های دلتنگ کننده می‌شوند. از آنجایی‌که بیشتر خانه‌های اداری در درون ساختمان‌های بزرگ به هم چسبیده با نور آفتاب محدود قرار دارند، بنابراین انتخاب گیاه مناسب برای فضای خوابگاه، امری ضروری است. بیایید با هم نگاهی بیندازیم به گیاهانی که به آسانی پرورش داده می‌شوند و سخت از بین می‌روند.

گیاهانی را انتخاب کنید که بتوانند مکان‌های بسته و محصور شده را تحمل کنند. اگر اتاق خوابگاه شما در قسمت زیر زمین و در فضایی سرد و مرطوب عاری از نور زیاد خورشید باشد هم هنوز گزینه‌هایی برای انتخاب گیاه مناسب وجود دارد. گیاهانی که برای فضاهای کم نور مناسب باشند شامل:

گیاه مارمانند یا سانسوریا (گیاه زبان مادر شوهر)
گیاه فیلودندرون (گل شیپوری پیچی آمریکایی)
گیاه تاک پیچکدار
– گیاه بامبو
– گیاه زامیفولیا (جواهر زنگبار)
گیاهانی که متعلق به جنگل‌‌های بارانی هستند نیز می توانند گزینه‌های مناسبی باشند زیرا میزان نوری که دریافت می‌کنند مشابه نور کمی است که گیاهان در فضای خوابگاه‌ها دارند.
اتاق‌هایی که دارای نور آفتاب متوسط هستند برای انتخاب گیاهان، گزینه های بیشتری در اختیار دارند.

گیاهانی که در نور متوسط خوابگاه‌ها می‌توانند پرورش پیدا کنند شامل:
– سرخس ها
– پیچک ها
– داوودی های آفریقایی
– کاکتوس ها و دیگر گیاهان آبدار

اتاق‌های گرم‌تر که نور خورشید را از سمت جنوب و شرق دریافت می‌کنند برای پرورش گیاهان گلدار مانند کاکتوس‌های گلدار و سبزیجات، مناسب هستند.

ایده هایی برای گیاهان در فضای خوابگاه

علاوه بر نور، محل قرار گیری گیاه نیز یکی از نکاتی مهمی است که باید به آن توجه شود. بعضی از انواع فیلودندرون‌‌های بالا رونده می‌توانند در عرض یک تا دو سال به نزدیکی سقف برسند. هر نوع گیاهی که در مدت زمان کم، رشد بیش از حدی پیدا می‌کند باید از لیست گیاهان مناسب برای چیدمان فضای خوابگاه‌ها خارج شود. با وجود اینکه گیاهان به فضای اتاق‌ها شکوه و راحتی می‌بخشند اما چیدمان اتاق خوابگاه‌ها باید کاربردی باشد.
یک ایده‌ی مناسب برای پرورش گیاه در خوابگاه‌ها، ایده‌ی گیاهان ترکیبی در ظرف است. این روش می‌تواند به ظروف خوراک پزی و ظروف مخصوص مایکروفر‌ها، زندگی ببخشد! شما همچنین می‌توانید گیاهان آبزی را در آکواریوم بکارید یا گیاهان کوچک دوست داشتنی را درون گلدان های شیشه‌ای (تراریوم) پرورش دهید. برای اینکه بتوانید گیاهانی را که احتیاج به نور زیاد دارند را در فضای کم نور ساختمان های اداری پرورش دهید، از نور گیاهی یا لامپ های فلورسنت به جای لامپ های معمولی استفاده کنید. سرخس ها و گیاهان دوست داشتنی آبدار خود را هفته ای یک بار به حمام ببرید تا ساقه‌های آنها درون آب شناور شوند و کاملا در فضای مرطوب قرار بگیرند.

مراقبت های اولیه از گیاهان خوابگاه ها

  • اطمینان پیدا کنید که ظرف یا گلدانی که گیاه خود را درآن پرورش می‌دهید دارای روزنه‌های فراوان برای زهکشی آب باشد.
  • از خاک مخلوط با کیفیت گیاهان خانگی استفاده کنید و برای گیاهان متفاوت خود از روش‌های مربوط به آبیاری هر گیاه، پیروی کنید.
  • برای بیشتر گیاهانی که ریشه‌ها همه‌ی فضای گلدان را گرفته‌اند، باید در فصل بهار از کودهای مایع استفاده کرد و پس از آن هر دو ماه یک بار تا زمستان باید این کار را ادامه داد. برای جلوگیری از آسیب به ریشه‌ها و سوخته شدن آنها، کود مایع را به نسبت نصف به نصف با آب رقیق کنید.
  • مناطق ناسالم گیاه را خارج کنید و مراقب آفت‌ها و بیماری‌های گیاه، باشید.
  • گیاهان آپارتمانی با این‌که ممکن است کوچک و موقتی باشند اما موجب تهویه‌ی هوا خانه شده و فضای زندگی شما را سالم‌تر و شاداب‌تر می‌کنند.
مترجم: لیلا لباسچی
منبع: www.gardeningknowhow.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *