خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با روش درمان پوسیدگی ریشه گیاه

آشنایی با روش درمان پوسیدگی ریشه گیاه

22پوسیدگی ریشه گیاه یکی از عوامل مرگ گیاهان آپارتمانی است که زود باید تشخیص داده شده ودرمان گردد .درادامه مطلب زیر با راه درمان پوسیدگی ریشه گیاه را برای شما کاربران عزیز بیان میکنیم.

پوسیدگی ریشه چیست؟

پوسیدگی ریشه دو دلیل دارد: اولین علت این مشکل، قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض آب زیاد است که به علت نرسیدن اکسیژن سبب مرگ ریشه می‌شود. ریشه‌ها شروع به پوسیدگی یا فاسد شدن می‌کنند و حتی اگر شرایط خاک مطلوب هم باشد، این مسئله می‌تواند ریشه‌های سالم را نیز تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را نیز از بین ببرد.
دلیل دوم می‌تواند وجود قارچ در خاک باشد. قارچ ممکن است به صورت نهفته و طولانی مدت در خاک باقی بماند و زمانی که گیاه یک یا دوبار دچار آبیاری بیش از اندازه می‌شود؛ به طور ناگهانی بروز می‌کند. قارچ به ریشه‌ها حمله می‌کند و سبب پوسیدگی و مرگ آن‌ها می‌شود.

پوسیدگی ریشه شبیه چیست؟

اگر گیاه به آرامی شروع به پژمردگی کرد و برگ‌ها نیز زرد به دلیل ناشناخته‌ای زرد شد، شما نیاز به بررسی ریشه‌ها دارید. گیاه را باید از خاک خارج کنید تا ریشه‌ها را مشاهده کنید. ریشه‌های در حال پوسیدگی سیاه می‌شوند و وقتی به آن‌ها دست می‌زنید نرم و بی‌جان شده‌اند و به راحتی از هم جدا می‌شوند. ریشه‌های سالم هنوز سفید یا رنگ پریده هستند اما وقتی آن‌ها را لمس کنید سفت و انعطاف پذیر هستند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *