خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص هسته زردآلو

آشنایی با خواص هسته زردآلو

زردآلو8زرد آلو میوه ای بهاری وبسیار خوشمزه میباشد ولی بسیاری از افراد از هسته این میوه هم استفاده میکنند .درادامه مطلب زیر با خواص هسته زرد آلو آشنا خواهید شد.

دانشمندان با مطالعه هسته زردآلو دریافتند که هسته این میوه حاوی عناصر شیمیایی می باشد که خاصیت ضد سرطانی به هسته این میوه می دهد.

 

 

هسته زردآلو حاوی مغزی بادام مانند است و توسط پوسته ای سخت احاطه شده، که مغز آن حاوی ماده ای به نام لتريل‌ می باشد که اميگدالين‌ یا ویتامین B17 نیز نامیده می شود.
این ماده(لتریل) تمایل زیادی به از بین بردن سلول های سرطانی دارد، در حالیکه در همان لحظه سلول های سالم را به حال خود رها می کند و نزدیک آنها نمی شود.
لتریل ، به نظر ماده ی موثری می آید، چرا که از چهار مولکول مجزا ساخته شده است. ۲ عدد گلوکز، یک عدد سیانید و یک عدد بنزآلدهید.
سیانید و بنزآلدهید هر دو سمی هستند ولی بخاطر اینکه به صورت غیر زیستی با یکدیگر هم بست شده اند هیچ خطری برای سلول های بدن نخواهند داشت.
زمانی که لتریل با سلول های سرطانی مواجه می شود همه چیز متفاوت خواهد بود.از آنجاییکه سلول های سرطانی شامل آنزیمی به نام بتا گلوکوزیداز هستند که اجزا مولکول های لتریل را از هم جدا میکند، عناصر سمی لتریل در مواجه با بتاگلوکوزیدار تبدیل به سیانید و بنزآلدهید می شود که این مواد شیمیایی سمی یک راست به سمت کشتن سلول های سرطانی می روند و هیچ تاثیری بر سلول های سالم بدن نخواهند داشت.
بد نیست خاطر نشان کنیم که مصرف بیش از اندازه هسته زردآلو می تواند منجر به مسمومیت و حتی بعضی اوقات مرگ شود پس در مصرف هسته زردآلو زیاده روی نکنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *