خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با بنفشه فرنگی

آشنایی با بنفشه فرنگی

1251051300

بنفشه سه‌رنگ(نام علمی: Viola ×wittrockiana) نام یک گونه از سرده بنفشه است.این گل بنفشه به بنفشه فرنگی مرسوم است.درادامه مطلب زیر با گل بنفشه فرنگی آشنا خواهید شد.

بنفشه (.Viola x wittrockiana cvs) نشانه امید است. اولین بار که در اواسط فروردین می‌رسند یا دزدکی از زیر برف‌هایی که باغچه را پوشانده‌اند، بیرون را نگاه می‌کنند، می‌فهمیم که بهار واقعاً در راه است. این گونه‌های مخملی خانواده بنفشه (از انواع بنفشه) که به آسانی قابل پرورش هستند، عموماً به عنوان گیاهانی یک یا دو ساله در نظر گرفته می‌شوند. گرچه نمی‌توان انتظار داشت که هر سال گل بدهند، ولی اغلب تا اولین یخبندان پاییز دوام می‌آورند. برخی گونه‌ها مثل بنفشه‌های یخی را حتی می‌توان در اواخر پائیز کاشت تا زمستان را بگذرانند و ما را در اوایل بهار شاد سازند.
اکثر ۲۵۰ گونه زراعی بنفشه متعلق به مجموعه‌های گوناگونی از این گل است که هر یک شامل چندین نوع بنفشه می‌شوند و رنگ‌های مختلفی دارند، ولی در ویژگی‌هایی مثل شکل، لکه‌ها و سختی، مشترک هستند. بنفشه‌ها تک گل بوده و هر گل دارای ۵ گلبرگ می‌باشد و در یکی از سه اندازه اصلی آن‌ها قرار می‌گیرد.
بنفشه‌ها تقریباً در همه رنگ‌های رنگین کمان، حتی سیاه، وجود دارند و می‌توانند چندرنگ باشند که به دو صورت است یا مرکز گل رنگی متفاوت با اطراف آن دارد (به اصطلاح گل صورت دارد) یا بدون صورت است. بسیاری از آن‌ها به خصوص گونه‌های زرد و آبی عطر شیرینی دارند. این گل‌های جم و جور که ارتفاع و عرض آن‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر است، در پایه، برگ‌های قلب شکل و در طول، ساقه‌شان برگ‌هایی کشیده دارند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *