خانه / آرایشی و زیبایی / آسیب ها و عوارض لیزر موهای زائد بدن

آسیب ها و عوارض لیزر موهای زائد بدن

download

دانستنی هایی در مورد آسیب ها و عوارض لیزر موهای زائد بدن با جزئیات کامل در ادامه مطلب .

در فصل تابستان که زمان پوشیدن بیکینی است تا کنار ساحل آفتاب بگیریم بیشتر خانم ها بدنبال راهی آسان و را حت برای خلاص شدن از موهای زائد هستند.
لیزر موهای زائد که امروزه علاوه بر سالن های زیبایی و اسپا در مراکز بهداشتی هم انجام می شود بسیار رایج شده است.
طبق اظهارات آکادمی جراحی زیبایی آمریکا لیزر موهای زائد سومین روش زیبایی بدون جراحی پر طرفدار در دنیا است (بعد از بوتاکس و پرکردن اسید هیالوژیینگ)
در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲/۱ میلیون نفر این روش را انجام داده اند.اما مطالعات جدید امنیت این کار را زیر سوال برده است.

دکتر گوی چانگ جراح و متخصص در مرکز درمانی تاخت در بوستون گزارشی داده است: لیزر مو مقدار زیادی گاز مضر در هوا آزاد می کند. او و تیم تحقیقاتش نتیجه نهایی این تحقیقات را به زودی در مجله پزشکی منتشر می کنند.
بدون شک مثل زمانی که دکتر چانگ علاقه به تحقیق درمورد بوی بد سیگار سیاه را اعلام کرد این تحقیقات نیز موجب بروز واکنش شدید همکاران دکتر چانگ خواهد شد که در زمینه لیزر موهای زائد فعالیت می کنند .

دکتر جانگ می گوید: در ابتدا مردم خواهند گفت که اُه این فقط سولفور است که یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده هوا است. او و تیمش حدود ۳۰۰ نوع ترکیب شیمیایی متفاوت را در این راستا کشف کرده اند که هم برای انسان و هم برای حیوانات مضر است مثل بنزن تولوئن راتیل بنزن و دی اتیل متالایت.
این تحقیقات بر پایه مطالعات قبلی است که ثابت شده استفاه از گاز co2 و گرمای برای سوزاندن زخم در اتاق عمل مقادیر زیادی عنصرمو تاجینک در هوا آزاد می کند.
اکنون قطعا میتوانیم بگوییم لیزر عناصر بیماری زا و مضری در هوا پخش می کند.

اما دقیقا چه چیزی در سلامت افراد موثر است؟
انجام لیزر مو ریسک بسیار بالایی دارد اما هیچ مدرکی برای اثبات اینکه باعث سرطان و یا بیماری ها دیگر می شود در دست نیست.
دکتر چانگ می کوید: هر زمان که فردی لیزر مو انجام می دهد انگار دچار آسم شده است. نکته این است که عناصر آلودن هوا بسیار ریز هستند و شما وقتی که نفس میکشید باعث سوزش سیستم تنفستان می شوند و هر چقدر نفس عمیق تری بکشید باعث می شود که این ذرات در عمق بدن شما لانه کرده و در مدت زمان طولانی باعث بروز بیماری های جدی شوند.

ضمناً اکثر متخصصان پوست نگران وسایلی همچون ماسک هستند .ماسک ها یی که حین انجام لیزر استفاده می کنند نا مرغوب است و از ورود ذرات مضر هوا در بدن جلوگیری نمی کند و باعث بیماری خود دکترها می شود.
دکتر الیزابت هال متخصص و پروفسور پوست در دانشگاه نیویورک که هنگام لیزر از دستگاه تخلیه کننده دود و ماسک استفاده می کند می گوید اینها به اندازه کافی مرغوب نیستند و سلامت ما را به خطر می اندازند و من امیدوارم هر چه زودتر وسایل پزشکی با ایمنی بالاتری به بازار بیاید.
او میگوید امیدوارم در آینده ای نزدیک ماسک هایی تولید شود که هوا را بهتر تصفیه کنند اما مسلما این ماسک ها بسیار گران و دور از دسترس خواهند بود.

 

ابانک : آسیب ها و عوارض لیزر موهای زائد بدن

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *