خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / یکی از عوارض کم خوابی کودک مبتلا شدن به فشار خون است

یکی از عوارض کم خوابی کودک مبتلا شدن به فشار خون است

 

  • اگرچه پرفشاری خون اغلب به عنوان یک بیماری شناخته می شود که افراد بزرگسال را هدف قرار می دهد، اما گزارش های حاکی از آن است که حدود ۳ تا ۴ درصد از کودکان و نوجوانان با میانگین سنی ۸ تا ۱۷ سال با این مشکل مواجه هستند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که مهارت های شناختی نظیر مهارت های بصری، حافظه دیداری و کلامی در میان کودکان و نوجوانانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، نسبت به سایر افراد ضعیف تر است.

 

به گزارش خبرگزاری ایمنا و ترجمه از مدیکال نیوز، بررسی های جدید محققان نشان می دهد کودکان و نوجوانانی که دارای فشار خون بالا هستند، در معرض ضعف مهارت های شناختی قرار دارند.
اگرچه پرفشاری خون اغلب به عنوان یک بیماری شناخته می شود که افراد بزرگسال را هدف قرار می دهد، اما گزارش های حاکی از آن است که حدود ۳ تا ۴ درصد از کودکان و نوجوانان با میانگین سنی ۸ تا ۱۷ سال با این مشکل مواجه هستند.
این بیماری در کودکان و نوجوانان کاملا شایع بوده و با خطرات طولانی مدت مرتبط است. بنابراین در صورت وجود چنین شرایطی توصیه می‌شود که فشار خون کودکان بالای ۳ سال به طور منظم در هر معاینه پزشکی اندازه‌گیری شود.
این در حالی است که تشخیص پرفشاری خون در کودکان با بزرگسالان متفاوت است، به گونه ای که اگر فشار خون آنها از ۹۵ درصد کودکان با سن، جنسیت و قد یکسان بیشترباشد، آنها به فشار خون بالا مبتلا هستند.
همچنین مانند بزرگسالان، کودکانی که مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند، رژیم غذایی نادرست دارند، سابقه خانوادگی فشار خون بالا داشته یا دارای بیماری های قلبی و کلیوی هیتند، بیش از سایر کودکان در معرض فشار خون بالا قرار دارند.
به گفته تیم تحقیقاتی دانشگاه روچستر در نیویورک، فشار خون بالا در کودکان با مهارت های شناختی آنها ارتباط دارد. برای انجام بررسی های صورت گرفته، محققان از ۱۵۰ کودک و نوجوان در محدوده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال، آزمون مهارت های شناختی به عمل آوردند که از میان آنها ۷۵ نفر به فشار خون بالا مبتلا بوند و ۷۵ نفر دیگر از سلامت جسمی برخوردار بودند.
سپس آنها شرایط پزشکی دیگر افراد نظیر ناتوانایی در یادگیری، اختلال بیش فعالى با کمبود توجه (ADHD) و اختلالات خواب کودکان را مورد بررسی قرار دادند.
نتایج بررسی های صورت گرفته نشان داد نتیجه آزمایش مهارت های شناختی نظیر مهارت های بصری، حافظه دیداری و کلامی و سرعت پردازش اطلاعات در میان کودکان و نوجوانانی که به فشار خون بالا مبتلا بودند، نسبت به سایر شرکت کنندگان بدتر بود.همچنین محققان دریافتند که فشار خون بالا بیشتر در میان کودکانی وجود دارد که با اختلالات خواب مواجه هستند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *