خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / کدام مواد غذایی ضد کالری هستند

کدام مواد غذایی ضد کالری هستند

  • فلفل، زردچوبه، کاری، آویشن، زیره و غیره. دنیای ادویه‌های دنیای رنگارنگ و البته پرخاصیتی است. کالری موجود در این ادویه‌ها در حد صفر است اما در عین حال باعث خوش طعم شدن غذا می‌شوند. از طرف دیگر ادویه‌ها کاری می‌کنند که نیاز به نمک برای خوش طعمی‌غذا و همچنین مواد چرب جذب شده نیز کاهش پیدا کند

 

همه غذاهایی که می‌خوریم صد در صد کالری دارند فقط مقدار کالری آنها با یکدیگر متفاوت است. یکی کم کالری و دیگری پرکالری است.

به گزارش آرمان، در ادامه غذاهای کم کالری را برایتان معرفی می‌کنیم.

کدو

کدو جزو سبزیجات فوق‌العاده کم کالری است. هر ۱۰۰گرم از این ماده غذایی فقط ۱۵کیلوکالری دارد. در عوض کدو حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی و فیبر و همچنین ویتامین‌های مختلف است. بهتر است بدانید که کدو تمام خصوصیات یک ماده غذایی رژیمی‌را داراست. این سبزی پرخاصیت سرشار از آب (۹۵درصد)، مواد معدنی و مواد مغذی مختلف است. پتاسیم موجود در آن برای هضم غذا و فسفر آن برای سلول‌ها، استخوان‌ها و دندان‌هایمان سودمند است.

کدو همچنین حاوی کلسیم و منیزیم نیز می‌باشد که برای سلامت استخوان‌ها فوق‌العاده است.نکته بسیار مهمی‌که در این میان باید همیشه به خاطر داشته باشیم این است که بدن برای اینکه بتواند سالم باقی مانده و به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد، نیازمند میزان خاصی کالری است. مصرف بیش از اندازه میوه‌ها، سبزیجات و یا گیاهانی که دارای کالری کم هستند می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن خود را کاهش دهید، اما باید تنها بخشی از رژیم غذایی روزانه شما را تشکیل دهند. بهره‌گیری از یک رژیم غذایی متعادل را هیچ گاه فراموش نکنید.

انواع قارچ‌ها

قارچ‌ها مانند پر کاه سبک هستند و کالری چندانی به بدن نمی‌رسانند. در نتیجه می‌توانید بدون نگرانی از این مواد غذایی مفید استفاده کنید. باید بدانید که هر ۱۰۰گرم قارچ به زحمت ۲۵کالری وارد بدن می‌کند در حالی که همین ماده غذایی حاوی پروتئین است و یکی از مواد غذایی فوق‌العاده برای ایجاد احساس سیری و مقابله با اشتهای زیاد محسوب می‌شود.

علاوه بر این قارچ‌ها حاوی میزان زیادی آب و فیبرهای غذایی هستند.در نتیجه اگر دنبال راهی برای صاف شدن شکمتان می‌گردید می‌توانید به این مواد غذایی اعتماد کنید. بهتر است قارچ‌ها از حرارت و پخته شدن طولانی مدت در روغن یا کره دور باشند. چون به این ترتیب چربی زیادی به خود می‌گیرند و چهارچوب رژیم لاغری سالم را به هم می‌زنند. اگر می‌خواهید کمترین میزان کالری را دریافت کنید بهتر است قارچ‌هایتان را بخارپز کنید.

ادویه‌ها

فلفل، زردچوبه، کاری، آویشن، زیره و غیره. دنیای ادویه‌های دنیای رنگارنگ و البته پرخاصیتی است. کالری موجود در این ادویه‌ها در حد صفر است اما در عین حال باعث خوش طعم شدن غذا می‌شوند. از طرف دیگر ادویه‌ها کاری می‌کنند که نیاز به نمک برای خوش طعمی‌غذا و همچنین مواد چرب جذب شده نیز کاهش پیدا کند. توصیه می‌شود که به غذاهای چرب حتما ادویه بزنید چون باعث کاهش ۳۰درصدی‌تری گلیسیرید جذب شده می‌شوند. هر چیز میزان چربی دریافتی شما کمتر شود به این معنی است که میزان کالری‌های دریافتی نیز کمتر است.

خیار

سرشار از آب و حاوی مواد معدنی مختلف به خصوص پتاسیم. خیار جزو میوه‌های ضدعطش و کم کالری فوق‌العاده است. هر ۱۰۰گرم از این میوه حدود ۱۰کیلوکالری دارد که خیلی ناچیز است. خیار حاوی تمامی‌ویتامین‌های خانواده B، ویتامین C و کمی‌ویتامین پیش ساز A و همچنین ویتامین E می‌باشد.

فلفل تازه

هر ۱۰۰گرم فلفل تازه حاوی ۲۸کالری است. هر چه میزان فلفلی که به غذایتان اضافه کنید بیشتر باشد طعم غذایتان بهتر و میزان چربی دریافتی شما هم کمتر می‌شود. توجه داشته باشید که فلفل سرشار از ماده ای به نام «کاپسایسین» است که سلاح مجهزی در برابر کلسترول محسوب می‌شود.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

به آبی بزرگترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

دستگاه تصفیه آب خانگی ، یک راه موثر و عالی در بهبود کیفیت آب می باشد. حجم ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *