خانه / آرایشی و زیبایی / آرایش مو / کدامیک برای ابرو عوارض بیشتری دارد؟هاشور یا تاتو

کدامیک برای ابرو عوارض بیشتری دارد؟هاشور یا تاتو

98hnj455fbahcm79r7g

بسیاری از خانم ها برای زیباتر نشان دادن ابروهای خود از تاتو ویا هاشور ابرو استفاده میکنند ولی آیا اینکه عوارض کدامیک بیشتر است ادامه مطلب زیر را بخوانید.

عوارض‌هاشور ابرو و تاتو ابرو

یک متخصص پوست ضمن اشاره به عوارض «تاتو» و «هاشور» در عین حال به متقاضیان انجام این اعمال توصیه کرد که این کار را در مکان‌های مطمئن از نظر بهداشتی انجام دهند. دکتر علی ابراهیمی‌با بیان اینکه تاتو ابروها به دلیل دائمی‌بودن آنها توصیه نمی‌شود، گفت: از بین بردن آثار تاتو سخت و گاهی غیر ممکن است.

عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاتو ابرو دیگر قابل پاک شدن نیست و در صورتی که فرد پشیمان شود با انجام لیزر می‌توان آن را کم‌رنگ کرد که این امر نیز بستگی به عمق تاتو دارد، هرچند با کم‌رنگ شدن تاتو ابرو خط بریدگی در محل باقی می‌ماند.

 

این متخصص پوست و مو در ادامه با بیان اینکه تاتو بیشتر در مکان‌های عمومی‌نظیر آرایشگاه‌ها انجام می‌شود، به افرادی که می‌خواهند ابروهای خود را تاتو کنند توصیه کرد این کارها را در مکان‌های مطمئن از نظر بهداشتی انجام دهند و از این طریق از بروز مشکل پیشگیری کنند.

 

به گفته ابراهیمی‌در تاتو کردن ابرو‌ها اگر شرایط بهداشتی رعایت نشود احتمال عفونت و مشکلات بعدی وجود دارد. ابراهیمی‌افزود: همچینین توصیه می‌شود حتما موارد بهداشتی در انجام این اقدام رعایت شود و از سوزن‌های یک بار مصرف استفاده شود و افراد ترجیحا سوزن‌ها را خودشان همراه ببرند؛ چراکه احتمال انتقال بیماری‌های واگیردار در استفاده از سوزن‌های غیربهداشتی و چند بار مصرف بالا است.

وی افزود: از جمله عوارض تاتو ابرو می‌توان به امکان انتقال هپاتیت A, B, C از طریق سوزن «تاتو» اشاره کرد.

 

به گفته ابراهیمی‌”تاتو” و “هاشور” شباهت زیادی به هم دارند و نحوه عمل آنها به یک شکل است. به این ترتیب عوارض آن هم مشابه یکدیگر است.

 

سیمرغ

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

درمان ریزش مو با طب سنتی و گیاهان دارویی

چه چیزی بهتر از گیاهان دارویی برای درمان ریزش مو مفید است؟ در این مقاله ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *